Lengde

lykkelita*

Forumet er livet
Lurer på hvor høye ungene deres er nå? Så at det enda er en del som sitter bakovervendt i bilen, og det er fysisk umulig for TB nå pga lengda[8D]

Tror min er noe mindre enn andre på hans alder, er 97-98 cm. Sitter enda bakovervendt, med god plass til beina.

Magnus er 101 0g veier rundt 18-19 kilo. Han sitter i en ren beltestol britax kidfix i fars bil og britax evolva i min bil med 3 punkts

Usikker igrunn, men har passert metern, regner med rundt 104-105 eller noe rundt der. Veier 18-19kg og sitter i beltestol med 5-punkts...[8|] (men så er vi aldri ute å kjører bil nesten) [8D]

nesten en meter...98 cm tror jeg.
han veier 15 kg.

Kommer jo an på både bil og sete det med om det er mulig å sitte bakovervendt. Er jo unger over 4 år her på forumet som sitter bakovervendt, helene harefrøkens gutt er vel over 5 år og. Aner ikke hvor høy L er men tror han har passert 1 meter. 

Han er 97cm og 14kg, har fremdeles god plass bakovervendt i både Britax TWE og BeSafe izi kid [:)]

Se der ja! Ser ut som at mange av de barna som er over meteren ikke kan sitte bakovervendt:) TB er rett over 110 cm, det er ikke mulig å ha han bakovervendt i den stolen vi har. Heldigvis var det bare å snu stolen, så sitter han trygt og godt forovervendt også. Vi kjører heller aldri langt med han, men jeg føler meg uansett sikker på han er godt sikret i bilen sånn som han sitter nå.

lykkelita* skrev:
Se der ja! Ser ut som at mange av de barna som er over meteren ikke kan sitte bakovervendt:) TB er rett over 110 cm, det er ikke mulig å ha han bakovervendt i den stolen vi har. Heldigvis var det bare å snu stolen, så sitter han trygt og godt forovervendt også. Vi kjører heller aldri langt med han, men jeg føler meg uansett sikker på han er godt sikret i bilen sånn som han sitter nå.

det er ikke anbefalt å bruke combistoler forovervendt. jeg ville heller kjøpt en beltestol jeg... og når han sitter forovervendt så er setet for lite når toppen av hodet stikker over setet, så det er vel kanskje ikke lenge til du må bytte uansett?

de sier jo at de anbefaler bakovervendt tom 4 år gjerne mer. Men 110cm lang er gjennomsnittet for 5 år gamle gutter, så naturlig nok så blir det trangt for din gutt ja;)

Back
Topp