Lengde på svangerskapet

Cookies

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg er gravid gjennom ivf i Danmark og vet således akkurat når befruktningen har skjedd. Min danske lege har gitt meg termin etter 40 uker, norske gynekologen 40 +2 og alle appene bruker 40 + 3. Hva bruker dere? Ikke veldig viktig for meg, men i forhold til permisjon osv er det greit å vite mtp jobb osv.

I norge brukes 40+3 :)

I norge brukes 40+3 :)
Har googlet litt nå og det kommer an på om sykehuset bruker esnurra eller terminhjulet som utregningsmodell. Dvs noen bruker 40+2 og noen 40+3. Får høre på Riksen når jeg skal ha UL i uke 12 :smiley-angelic003

Det er terminen satt på oul du skal forholde deg til mtp permisjon. På mitt sykehus bruker de 40+2, mens legen bruker 40+3.

Ved ivf er det ikke oul som fastsetter termin.
Nei, men man skal like fullt forholde seg til den "offisielle" terminen satt av sykehuset. Man får terminbekreftelse skriftlig, som er den man skal oppgi når man søker om permisjon.

Nei, men man skal like fullt forholde seg til den "offisielle" terminen satt av sykehuset. Man får terminbekreftelse skriftlig, som er den man skal oppgi når man søker om permisjon.
Man trenger ikke terminbekreftelse lengre :)

Jeg er gravid gjennom ivf i Danmark og vet således akkurat når befruktningen har skjedd. Min danske lege har gitt meg termin etter 40 uker, norske gynekologen 40 +2 og alle appene bruker 40 + 3. Hva bruker dere? Ikke veldig viktig for meg, men i forhold til permisjon osv er det greit å vite mtp jobb osv.
Når regner du terminen din? Innsett dag + antall dager embryo?

Når regner du terminen din? Innsett dag + antall dager embryo?
Jeg har regnet ut fra egguttak. Fikk beskjed om at det var det som var riktig ved ivf. Utviklingen etter befruktning og når det fester seg og alt det har man jo ikke helt kontroll på så eggutak blir som eggløsning. Hva fikk du beskjed om?

Jeg har regnet ut fra egguttak. Fikk beskjed om at det var det som var riktig ved ivf. Utviklingen etter befruktning og når det fester seg og alt det har man jo ikke helt kontroll på så eggutak blir som eggløsning. Hva fikk du beskjed om?
Ja, jeg også. Ved innsett av embryo 5 dager. så regnet 5 dager tilbake fra innsett. Fikk ny termin i dag. 23.02 ❤️

Back
Topp