Lengde på etterblødning?

• Trådstarter Trådstarter BKNO2928948938493
  • Opprettet Opprettet
Det var lenge synes jeg, men må jeg så må jeg.

Sniker
Virker som mange blør i 4-6 uker, men at det ikke er de store mengdene etter en 2ukerstid. Husker det var mer blodslim (sorry tmi) etter de første 2 ukene. :p

Ble fortalt 6-8 uker.. varierer nok veldig fra person til person også. Etter spontanaborten i uke 10 så blødde jeg mer enn en vanlig menstrasjon i en uke, og veldig lite blødning i uken etter. Men det blir nok sikkert lenger etter et fullendt svangerskap ☺️

Sniker fra oktober. Med første blødde jeg nok i nærmere 6 uker, mens det med nr. 2 gav seg etter 2 uker. Boe overrasket over at det ble så mye mindre og kortere med nr. 2!

Jeg blødde over 1 måned med førstemann og ganske mye også. Var veldig godt da det endelig ga seg. Men enda bedre å slippe mensen de første månedene etter det:) (jeg har alltid blødd mye og lenge).

Får kjøpe inn bind jeg da..noen tips til noen komfortable?

Jeg har kjøpt inn libresse nattbind og noen av de vanlige bindene som er ment for kraftig blødning. Hater å bruke bind og truseinnlegg, men siden det er strekt frarådet å bruke tamponger så får jeg bare holde ut med det ;) ville nok prøvd ut litt forskjellige om du er usikker, så kan du se hva du liker.

Blødde i 6 uker etter junior - 1 uke pause og så var mensen tilbake :sad010
Du får noen bind på sykehuset til å bruke hvis du blør mye med en gang, ellers er Libresse nattbind ypperlig den første tiden.
Tamponger frarådes pga dette er jo blødninger fra sår innvendig og blødningene skal være med å rense underlivet og få ut bakterier - fare for infeksjoner hvis dette hindres.

Husker ikke helt.. men mener å huske det var mens/kraftig mens i kanskje 5 dager så roet det seg før det kommer en liten runde med kraftigere blødning 10 dager etter ca?
Husker mest at det var mer irriterende småblødninger i 6-7 uker hos meg. Men så lite at jeg trengte kun å bruke truseinnlegg :)

Hos meg stoppa det ganske fort. Ingen kraftige blødninger.. Men brukte bind/truseinnlegg kanskje 10-14 dager..

Hvor lenge er normalen?

Husker jo ikke helt, men 1-2 uker ca, ga seg veldig fort :)

Jeg brukte nattbind de første dagene, men når jeg hadde mindre blødninger gikk jeg over til å bruke tena lady sine bind - de er jo ikke laget for blødninger, men jeg synes de var mindre klamme. Var jo nesten jeg som fikk bleieutslett først :hilarious:

Takk for så bra svar alle sammen! :smiley-angelic003

Har noen av dere hatt nytte av en slik smultering pute etter fødsel? Lurer litt på om det kan være noe?:smiley-ashamed005:smiley-ashamed008

Takk for så bra svar alle sammen! :smiley-angelic003

Har noen av dere hatt nytte av en slik smultering pute etter fødsel? Lurer litt på om det kan være noe?:smiley-ashamed005:smiley-ashamed008
Jeg hadde en lang og heftig fødsel (24 t) - avsluttet me vakuum og klipping. Jeg hadde ikke noe behov for smultringpute etterpå.

Etter jeg mista i uke 13, Blødde jeg i 20 uker. (vet ikke helt om det kan sammenlignes) De første 13 ukene, mer en mensen. Så vil si det kan være veldig individuelt:happy::dead:
Blei til slutt sjekka på sjukehus, men de fant ikke noe rester eller annet galt. Så bare kroppen som trengte lang tid.

Back
Topp