Lengde og vekt på baby?

PetiteMoi

Glad i forumet
Den lille jenta mi måler 62cm lang og veier ikke mer enn 4,9kg. Er 11uker

Hun fullammes.
Hvor mye veier deres baby?
 
Ikke veid siden 6 uker. Da var hun 5,5 vokser godt i vekt. Hun ble akkurat 2 mnd.
 
7,5 uke og fullammes. Ved kontroll sist uke veide han 5,7 kg ca.
 
På 5.mnd kontrollen forrige uke så var hun 5,5kg og 59cm. Korrigert så vil hun være 11 uker.
Fullammer, men har så vidt begynt med smaksprøver.
 
Er 10 uker, har ikke veid siden han va 6 uker å da var han 5,3 kg. Skal på 3mnd kontroll om to uker, han har garantert tippa godt over 6kg.. Full ammer
 
Begge mine er små, men det er naturlig. Ved 3 mnd kontrollen var tv1 57 cm og 4,6 kg (Fullammes, har falt litt på kurven) og tv2 61 cm og 4,8 kg (får mest flaske) De følger sin kurve og det er viktigste.
 
Når vi var på 6 ukers kontrollen for tre uker siden, veide hun 4,8kg. Hun hadde da gått opp 200gr i snitt i uken, hun ser ut til å legge seg på gjennomsnittet. Hvor mye hun veier nå vet jeg ikke, men skal på 3 mnders kontroll i slutten av juni, så da får vi se.
 
Ikke beste å sammenligne med min gutt, men svare deg likevel.

Sist vekt var ved 2mnd kontroll (ekstra pga dysmatur) veide han 4,5kg. Lengde måles ikke før 3mnd kontroll. (Fødsel 44cm og 1,9kg). Fullammer.

Er du bekymret så snakk med hs!

Og om du vil følge med på kurven selv så kan du sjekke ut appen "child growth tracker". Jeg har android, men mulig iphone og har den eller tilsvarende.
 
Gjetter ca 8 kg
 
Veide 5150 og var 59 cm så liten kar. Hadde flatet litt ut på vektskurven så må inn å veie igjen.

Fullammer
 
Den lille jenta mi måler 62cm lang og veier ikke mer enn 4,9kg. Er 11uker

Hun fullammes.
Hvor mye veier deres baby?

Datteren vår var 5098 g og 59.5 cm - 9 u + 3 dager gammel. Hvor store de er varierer jo veldig-så lenge hun følger sin egen kurve og spiser bra,virker fornøyd så er det nok ikke noe å bekymre seg over.går jo evt an å ta jevnlige vektkontroller på helsestasjon hvis du er bekymret?
 
Frøkna her var 6.7 kg og 63 cm ved 12 uker fullammer men måtte også ha en liten flaske mme i tillegg da vi slet med vektoppgang i starten. Vi har kuttet ut den ene flaska nå
 
Rett under 9 kg ved 5 mnd
 
Back
Topp