Lenemors ostekake; jordbærdots

lenemor

Forumet er livet
Ja, den ingrediensen jeg måtte ha med var altså Dots, og selv om det ikke er Oreos så er det veldig nært, og Oreos er helt trillemor for meg. Kaka ble servert med stor spenning, men jammen ble den godt mottatt, så jeg har våget å sende inn oppskriften til konkurransen, og om du har lyst å prøve den så legger jeg oppskriften her også:

1 pakke dots double brownie
½ pakke digestive-kjeks
150 g margarin
1 pk jordbærgele + 225 ml vann
3 dl rømme
1 ½ pakke Filadelfia light
120 g melis
1 barneskje vaniljesukker
1 ss kaffe (sterk)
3 dl kremfløte
20 g revet sjokolade (mørk, helst 70%)

Oreoene deles – kjeks i en pose, kremfyllet i en bolle. Kjeksen knuses sammen med digestive-kjeks, og røres sammen med smeltet smør. Trykk forsiktig ned i bunnen av en springform.
Kok vannet og rør inn gelepulveret. La dette avkjøles (må ikke stivne) mens du lager resten. Stivpisk fløten. I en stor bolle, bland kremfyllet med rømme og osten før du tilsetter melis og vaniljesukker. Rør godt og tilsett geleen. Riv sjokolade oppi røren og bland godt før du vender i den stivpiskede fløten. Helles over kjeksbunnen og settes kaldt i minst to timer

Pyntes med revet sjokolade og friske jordbær i skiver

Leita etter et sikle-smiley, men fant ikke.. Den så iallefall vanvittig god ut!!!

åh, den må prøves en dag! Jeg ELSKER oreokaka så jeg regner med denne er midt i blinken for meg[:D]

Mmmmmm, den så virkelig god ut[:D]

Ikke noen kunstferdig pynting akkurat - den skulle jo på bordet i en fei, men den smakte godt. Selve ostemassen fikk nesten en litt mousse-aktig konsistens, ganske lett og luftig - noen ostekaker blir nesten seige

Åh - herlighet nå fikk jeg lyst på kake!!!! Den både så og hørtes superdupergod ut[:D] (neste ferietur går til lenemor's hus!![8D][:D]).

den var faktsk helt sykt god.. nam nam nam... jordbær og sjokolade.. hvor mye bedre kan det bli????[:D][:D][:D][:D]

mmmmm hørtes og så godt ut![:D]

Back
Topp