lenemor

monicabebe

Forumet er livet
HVordan går det med stoffskiftet ditt nå? Mener du skrev en gang at at det plutselig var blitt høyt?

Jeg burde ta en ny sjekk nå jeg. 7 uker siden sist. Men føler meg mer energisk, så tror det begynner å hjelpe på!

Vi justerte medisinene mine kraftig ned, tilbake til "før-gravid-nivå", og jeg har faktisk ikke tatt noen ny blodprøve... skal få gjort det når hverdagen starter igjen - men jeg mistenker at det er ganske fint nå. Det var høyt etter at August ble født, og jeg merker at det ikke er slik det var en stund i alle fall!

ORIGINAL: lenemor

Vi justerte medisinene mine kraftig ned, tilbake til "før-gravid-nivå", og jeg har faktisk ikke tatt noen ny blodprøve... skal få gjort det når hverdagen starter igjen - men jeg mistenker at det er ganske fint nå. Det var høyt etter at August ble født, og jeg merker at det ikke er slik det var en stund i alle fall!

Merket du at det var høyt eller?

Jeg er spent på om jeg må justere opp dosen min neste gang, eller ikke. Tar jo en beskjeden dose 25/50 mikrogram annenhver dag!

Jeg forsto det ikke selv, men jeg var kjempestresset i kroppen, som om jeg holdt på å få panikk hele tiden - jeg klarte ikke å sove, for jeg var urolig og kriblete, som om kroppen forberedte seg på å rømme hele tiden. I tillegg var jeg i konstant tankekrig med meg selv - planla ting, omorganiserte, masse tankevirksomhet som pågikk hele tiden. Jeg var kjempetrøtt etter våkenetter og en ganske masete og tung start på barselperioden men jeg klarte ikke å slappe av.

Jeg gikk jo på 150ug pr dag (200ug to dager i uka). Nå er det 100 pr dag, 150 to dager i uka

Er det sånn at de må sjekke stoffskiftet spesiellt på en blodprøve? De finner ikke ut om det er unormalt bare ved "vanlig" blodprøve??

For jeg har slitt mye med at jeg er utrolig trøtt og sliten, kan ha sovet mange timer, men er fortsatt stup-trøtt... Er ikke det sånn som kan ha sammenheng med stoffskifte??

Det er egne stoffskifteprøver ja - bare å snakke med legen din så er det fort gjort. Trøtthet er et av mange symptomer - men trøtthet er jo symptom på veldig mye

Ja, det er jo det [:)] men har vært sånn i mange år, helt kjørt når dagen er ferdig.. På VGS sovna jeg på skola, og var helt umulig å ha med å gjøre hvis jeg ikke fikk sove før middag når jeg kom hjem.. Nå når jeg har jobba har det vært sånn at jeg nesten sovna på jobben, og når jeg hadde laget middag til min lille familie, så sovna jeg på sofaen.. [:-] Kan jo bare være fordi jeg har drevi på med for mye, men syns liksom aldri jeg har no særlig energi.

Hmmm... Lurer på en ting... Trur dere det heter stoffskift på svensk og?

* må snakke med legen neste gang jeg er opp å veier Emma nemlig... Føler meg stresset, "gnissler" tenner "hele" tiden, og sen er jeg som du skriver lenemor, det der med tankekrig - planlegger, omorganiserer masse tankevirksomhet. Klarer ikke å slappe av [&:]

Til dere som slitermed søvn og stress så er det bare å be legen om å ta prøver. Det er veldig enkelt å finne ut om det er noe med stoffskiftet. Og så er det ganske enkelt å fikse. Det bare tar litt tid å finne rett dose medisiner. Men det er verdt å sjekke i allefall

Lenemor: bra at du fikk mindre dose da. Ikke godt når det er for høyt heller.

Takk, takk! Da skall jeg lese litt om det [;)]

Back
Topp