Lenemor

oslojente1980

Forumet er livet
VIP
Mener å huske at du brukte smørbukk som lim til å sette sammen pepperkakehus[;)] Kan du være så snill å fortelle meg hvordan du gjorde det? Tenkte jeg skulle prøve meg på dette[8D]

Det gjorde vi i fjor! Genialt.. [:D]
Bare smelta smørbukk på svak/middels varme på stekepanna.. Kjempegodt var det og.. [:D]

Som Almyrida sier - smeltet dem rett og slett i en stekepanne (brukte vel omtrent 15 karameller), og når det var smeltet brukte jeg bare en skje å smøre karamell ut over kakebitene (jeg dyppet jo først sideveggene og fikk montert dem, men på taket måtte vi bruke skje). Så er det bare å la det stå til det stivner, og det går ganske fort, men ikke så fort som dette forferdelige sukkeret

JAAA!! Det stemmer.. hadde helt glemt ut smørbukken!
Var nok derfor jeg laget en deig og ikke fikk kjevlet den ut.. laget en ny fordi jeg trodde jeg hadde for mye mel i.. men denne og var hard! Oppdaget at jeg hadde glemt å ta i melk.... NÅ skal det handles inn smørbukk og så blir det vel ny deig i morgen tenker jeg[:D]

vi bruker og smørbukk, helt genialt synes jeg[:D]

Det skal vi teste ut i år

Ingen som har fått med seg at i år så har det kommet former til et hus man ikke
trenger å montere med "lim"?
De har formene på Jernia til en 100-lapp tror jeg.

Vi skal lage Mummi-huset vi [8D] Kan jo bli spennende [;)]

Joda, jeg leste om det et sted, men et pepperkakehus som må limes koster ikke mange kronene, monteringa er fort gjort med smørbukk, og så kan vi pynte ivei - det er jo ikke noe som skal spises allikevel

Bra du kom på det her Oslojente, for det tenkte jeg å spørre om litt nærmere jul også!! DET skal jeg også prøve,
melis funker ikke, og det sukkeret synes jeg bare er fælt å drive med og det smaker ikke noe godt heller [:-]

ORIGINAL: lenemor

Joda, jeg leste om det et sted, men et pepperkakehus som må limes koster ikke mange kronene, monteringa er fort gjort med smørbukk, og så kan vi pynte ivei - det er jo ikke noe som skal spises allikevel

Men jeg får det ikke til uansett jeg da...... [:@][:(]
Prøvd 3 ganger i fjor før et hus endelig holdt seg stående!
MEN; vi må jo lime Mummihuset da, så da blir det nok Smørbukk her og [;)]

Back
Topp