nei jeg har ikke d.. fikk 4 hull i magen.. 1 under puppene, 2 i siden og 1 i navlen. narkosen var grei, operasjonen tok 1 1/2 time.. hadde en del vondt akkoratt når jeg våknet, men di doper deg fort så skjente lite til d..
min sambo må være hjemme fram til tirsdag vertfall.. klarer ikke å bøye meg og gjøre ting..
ellers sjennes d bare ut som om jeg er blitt banket opp en runde i magen. er jo vondt men ikke kjempe vondt.. har mindre vondt nå enn med smertene under ett gallesteins anfall.
fikk streng beskjed om å ikke gjøre husarbeid å kan heller ikke løfte på mini.. mini skal aller helst være lengst mulig vekke i fra magen..
så nå er sambo fulltids pappa og mamma.. han stresser litt men klarer seg fint da..
å gå og stå går helt fint, noe som er bra siden jeg ikke klarer å sitte i ro.
fikk med meg morfin hjem som jeg måtte ta di 2 første nettene slik at jeg skulle få sove sjikkelig..
sjenner ikke så mye smerte i 3 av hullene, men d i navlen gjør litt vondt jah.
å operere i magen er en dum plass egentlig, man blir så hemmet på alle mulige måter.. føler meg helt frisk å vil gjøre alt, men får d liksom ikke helt til. man sjenner fort hva man klarer å ikke klarer..
jeg reiste også hjem samme dag, var på dagkirugi. veldig viktig å ikke bøye seg eller "bruke" magen så mye.
jeg har nettopp fjernet 2 bandasjer å anbefaler å sove med en t skjorte så "gnisser" ikke dyner/seng etc borti. et annet tips er å ha en liten pute, slik at visst du vil ligge på siden så legger du puten ved siden av magen. slik at når magen "detter" til siden (når du snur deg) så gjør d ikke vondt da den ligger på puten isteden for. ha mange puter i ryggen så du slipper å stresse når du skal ut av sengen eller sofa. har du hjørne sofa så ikke sett deg i vinkelen. (d gjorde jeg kom meg så vidt opp av sofaen). prøver å passe litt på hva jeg spiser, ikke for mye fett eller kryddret mat. spiste taco i går d var ikke smart. man må liksom venne magen til å spise "normal" mat igjen.
d eneste jeg tenker på nå er at jeg vil heller ha 1 uke eller 2 med litt vondter enn flere gallesteins anfall. når vondtene er bort så er d borte for godt.
sjønner egentlig ikke hva jeg gruet meg til fordi d gikk helt fint og d går jo fint nå også.
har du fått dato til operasjonen ?