Lekker melk?

MStavanger94

Andre møte med forumet
Februarbarna 2023
Noen andre som har erfaring med å lekke melk?

Er nå 29+4 å har i 2 dager lekket litt melk. Redd dette gjerne bare er begynnelsen… Er det normalt at dette vedvarer eller tar seg opp eller kan jeg forvente at det forsvinner?
Har lite lyst å begynne med ammeinnlegg om nettene allerede nå.

Noen andre som har erfaring med å lekke melk?

Er nå 29+4 å har i 2 dager lekket litt melk. Redd dette gjerne bare er begynnelsen… Er det normalt at dette vedvarer eller tar seg opp eller kan jeg forvente at det forsvinner?
Har lite lyst å begynne med ammeinnlegg om nettene allerede nå.
Det er helt normalt :)
Jeg lekker ikke, men det kommer råmelk når jeg klemmer så det ligger nå klart inni der. Har litt inntørket råmelk på knoppene hele tiden, men det er jo også normalt nå mot slutten.

Og for de som blir stressa av dette: Det er like normalt å IKKE lekke eller få råmelk :)

Det er helt normalt :)
Jeg lekker ikke, men det kommer råmelk når jeg klemmer så det ligger nå klart inni der. Har litt inntørket råmelk på knoppene hele tiden, men det er jo også normalt nå mot slutten.

Og for de som blir stressa av dette: Det er like normalt å IKKE lekke eller få råmelk :)
Vet du om det er mer vanlig å lekke dersom man er flergangsfødende og har ammet tidligere? Jeg har ammet mine barn, men lekker ikke noe ennå i alle fall. :) nå er det 3,5 år siden jeg sluttet å amme minsten.

Vet du om det er mer vanlig å lekke dersom man er flergangsfødende og har ammet tidligere? Jeg har ammet mine barn, men lekker ikke noe ennå i alle fall. :) nå er det 3,5 år siden jeg sluttet å amme minsten.
Er vanlig at flergangsfødende får melken tidligere, men ikke nødvendigvis at de lekker mer enn andre ;)

Jeg slutta å amme for litt over to måneder siden og lekker ikke noe melk nå, men ganske sikker på at det var råmelk mini fikk på slutten der. Sist jeg prøvde kom det også råmelk ut når jeg håndmelka. Men får så mye kynnere av det så har slutta å gjøre det.

Jeg slutta å amme for litt over to måneder siden og lekker ikke noe melk nå, men ganske sikker på at det var råmelk mini fikk på slutten der. Sist jeg prøvde kom det også råmelk ut når jeg håndmelka. Men får så mye kynnere av det så har slutta å gjøre det.
Ja, jeg har ikke forsøkt engang, redd for å trigge kynnere som jeg har mer enn nok av fra før. :/

Ja, jeg har ikke forsøkt engang, redd for å trigge kynnere som jeg har mer enn nok av fra før. :/
Jeg fikk litt kuler som jeg prøvde å bli kvitt etter ammeslutt, og da oppdaga jeg blod i melka og fikk beskjed av lege om å prøve å melke ut litt melk som satt fast i en av melkegangene. Så jeg gjorde det litt og litt hver gang jeg dusja, men stoppa når jeg ikke lenger fikk rosa melk.

Jeg har ikke lekket med noen av mine to forrige barn, men har veldig ofte hatt bittelitt skorper i brystvortene, til og med mange år etter jeg sluttet å amme. Denne gangen ammer jeg bittelille storesøster på 14 måneder fortsatt, men lekker fortsatt ingenting og trenger ikke å bruke innlegg. Den eneste gangen jeg merket at jeg fikk melk var rett etter en SA for noen år siden. Da gikk søstera mi som jeg var mye sammen med gravid, så det hadde kanskje en sammenheng.

Back
Topp