Lekker melk

tingeling1990

Glad i forumet
Hadde veldig lite produksjon på sykehuset og baby måtte få mme ved siden av.. i går kveld fikk jeg skikkelig brystspreng og våknet idag av at det sildret av det ene brystet.. nå ammer jeg kun 5-10 min på det brystet og litt lengre på det andre, men bare 1 bryst om gangen.. og så sovner hun.. stoppet med mme siden hun virker fornøyd.. kan det komme nok på så kort tid inni henne? :s har ammet minst 20 min på hver side, begge bryst hver omgang.. så har gått drastisk ned i ammetid! :s

Hadde veldig lite produksjon på sykehuset og baby måtte få mme ved siden av.. i går kveld fikk jeg skikkelig brystspreng og våknet idag av at det sildret av det ene brystet.. nå ammer jeg kun 5-10 min på det brystet og litt lengre på det andre, men bare 1 bryst om gangen.. og så sovner hun.. stoppet med mme siden hun virker fornøyd.. kan det komme nok på så kort tid inni henne? :s har ammet minst 20 min på hver side, begge bryst hver omgang.. så har gått drastisk ned i ammetid! :s

Barnet gir vell grei beskjed om den er sulten

Jupp da har du nok nok melk til henne. Bare legg henne til når hun vil ha og la henne suge til hun er ferdig så skal du nok se at vekten vil øke kjapt.

Jeg ammer stort sett i 5-10 minutter. Går litt opp og ned. Av og til ligger han lengre, av og til kortere. Men han hadde lagt på seg 500 gram på en uke sist han ble veid ;) lar han ofte ligge litt etter at han har sluttet for å se om han vil ha mer, og det hender ganske ofte :) eventuelt løfter jeg han opp så han for å rape og ser om han vil ha mer etter det. Du kan også gni henne litt på undersiden av foten, innsiden av hånden eller langs ryggraden, da starter de ofte igjen.

Jeg føler også at jeg ammer kort de fleste gangene, men minien har lagt på seg bra likevel og tok igjen fødselsvekta si i løpet av 4,5 døgn :) Han får mat hver gang han ber om det (eller jeg har spreng :P), og jeg følger ikke noen klokke.

Min ligger stort sett mellom 20 og 40(!!) min hver gang :o

Noen babyer dier kort tid, andre 24/7. Det endrer seg som regel masse over tid også. :)

Min ligger stort sett mellom 20 og 40(!!) min hver gang :eek:
Høres ut som du har en som koser seg veldig på brystet :p er ikke sikkert det er så effektiv suging, siden det tar så lang tid. Babyer er ganske ulike :p

Min ligger stort sett mellom 20 og 40(!!) min hver gang :o
Ja, mi gjor det før melka kom.. om natten har hun suttet og sovnet.. hun kunne sikkert ha ligge 24/7 hadde hun fått bestemt, frem til nå [emoji14] nå er det bare 5 min [emoji14] er så rart xD gå fra ingen melk til sildrende melk [emoji14]

Ja, mi gjor det før melka kom.. om natten har hun suttet og sovnet.. hun kunne sikkert ha ligge 24/7 hadde hun fått bestemt, frem til nå [emoji14] nå er det bare 5 min [emoji14] er så rart xD gå fra ingen melk til sildrende melk [emoji14]

Min er født 25. Desember, så det er ikke fordi melka ikke har kommet :p

Back
Topp