Lekker fostervann

Elisabeeth

Glad i forumet
Hvordan vet man at man lekker fostervann? Noen som har opplevd det før som kan svare meg? Har i helgen følt at jeg plutselig har blitt våt, spesielt når jeg har våknet og etter dobesøk, men har ikke tenkt så mye over det da jeg har hørt det er vanlig med økt tyntflytende utflod i graviditeten. Men når jeg ryddet istad følte jeg plutselig at jeg ble våt igjen og nå kunne man tydelig se at trusa hadde blitt våt.. Jeg lukta på det (sorry detaljer) og det lukter ingenting.

Jeg har selvfølgelig ringt føden, der fikk jeg beskjed om å kjøpe bind og ringe tilbake i kveld om det hadde kommet mer, og ikke luktet urin.

Har hørt at dersom fostervannet går så skal du merke at bindet blir helt vått, har ikke mer efaringer desverre...

Har kun erfaring med treg vannavgang. Da kommer det litt og litt når man beveger seg. Det lukter søtlig og er rosa på farge om det er rent og grønnlig om babyen har bæsjet i det.

Jeg hadde d samme i helgen..Var ikke mye, men var ikke nødd på do da d skjedde..Hos meg har dem bestandig måttet ta vannet så har ikke erfaring, men stusset selv på dette..Kom noe i går også da jeg nøys

Takk for svar alle :) Det har ikke kommet noe mer, så jeg regner med at det bare var utflod.. Heldigvis :)

Jeg hadde d samme i helgen..Var ikke mye, men var ikke nødd på do da d skjedde..Hos meg har dem bestandig måttet ta vannet så har ikke erfaring, men stusset selv på dette..Kom noe i går også da jeg nøys

Ikke lett å vite nei :O

Er hodet festet eller godt neddi bekkenet? Leste et sted at hvis en mistenker lekkasje og hodt er festet kan en legge seg på rygg. Da vil hodet til babyen "sveve" litt og evt slippe ut litt fostervann hvis det er hull på fosterhinnen. Men jeg har ingen erfaring selv.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Fikk beskje om man lekker fostervann så skal det lukte litt sæd lukt. Har du bind på deg så skal det bli gjennomvått om du lekker.

Er hodet festet eller godt neddi bekkenet? Leste et sted at hvis en mistenker lekkasje og hodt er festet kan en legge seg på rygg. Da vil hodet til babyen "sveve" litt og evt slippe ut litt fostervann hvis det er hull på fosterhinnen. Men jeg har ingen erfaring selv.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Det vet jeg ikke, vet bare at hun ligger med hodet ned, skal på ny kontroll til torsdag. Men siden det ikke har kommet noe mer så regner jeg med at det ikke var fostervann. :)

Fikk beskje om man lekker fostervann så skal det lukte litt sæd lukt. Har du bind på deg så skal det bli gjennomvått om du lekker.
Skal d lukte d? Var d jeg sa til sambo at lukten minnet meg om da d rant utenfor lørdag så jeg spurte på tull om han hadde vært på meg uten at jeg har registrert d på dagen:p:)Jeg får ta d opp m jordmor på sykehuset i morgen

Jeg hadde langvarig vannavgang med førstemann. Det kjentes ut som en plutselig liten lekkasje som liksom ikke helt kjentes ut som om det kom ut av rett hull..;) Prøvde å knipe på refleks, men ikke samme resultat som når man prøver å unngå å tisse seg ut. Det kom varierende mengder, først bare ca 1 ss så jeg ble ikke gjennombløt nei. Det med lukta synes jeg var utrolig vanskelig å avgjøre. Men da vi dro innom på føden for at de skulle sjekke, så forsvant jordmora inn på badet med bindet mitt. Kom ut etter 2 sekund, og hadde avgjort at det var fostervann bare på lukta..:)

Skal d lukte d? Var d jeg sa til sambo at lukten minnet meg om da d rant utenfor lørdag så jeg spurte på tull om han hadde vært på meg uten at jeg har registrert d på dagen:p:)Jeg får ta d opp m jordmor på sykehuset i morgen
Var det jm sa til meg i forje uke da jeg trodde jeg var begynt å lekke.

Back
Topp