Lekker fostervann?

Motherhood90

Flørter med forumet
Hei dere! Er det noen av dere som har lekket fostervann, og kan prøve å forklare meg hvordan dette ser ut?
Jeg har de siste dagene lekket et eller annet som jeg er usikker på hva er. Det føles litt som om å ha mensen, og jeg kjenner at det renner når jeg reiser meg, hoster, ler osv. Væsken som kommer ut er heller tynn enn tykk, men ikke kjempe tynn heller. Den er litt grønnlig, og lukter lite/ingenting. Jeg er 26 uker på vei, og vet det er vanlig å tisse på seg, men jeg er 100% sikker på at det ikke er urin. Noen som har vert borti lignende?

Kan være mye utflod. Veldig vanlig at ting er veldig vått der nede under graviditet. Kan også være at du tisser litt på deg uten å merke det. Uansett, det KAN også være fostervann. Ta på deg et bind og spør føden om du kan komme inn og sjekke om det er fostervann. De vil isåfall undersøke bindet.

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå har jeg hatt fostervannavgang både som start på fødsel og mistet grunnet tidlig vannavgang. Det er sjelden man lekker fostervann. Fostervann er luktløst, eller lukter søtt. Det er blankt eller svakt rosa (dersom babyen ikke har gjort fra seg og misfarget vannet). Det kommer gjerne mye, og kan kommer med noen timers mellomrom. I noen få tilfeller så kan man ha to fosterhinner og kun en ha gått. Ved fostervannavgang er det stor infeksjonsfare. I få tilfeller kan vannet gå for at hinnen forsegles igjen.

Når det er sagt er tidlig vannavgang svært sjelden. Mange tror det er vannet som har
gått, men i de fleste tilfellene er det utflod eller urinlekasje. Ring sykehuset så tar de en titt på deg. Ta på et bind imens, så sjekker de bindet og tar en test for å se om det er fostervann i skjeden. Lykke til. Alt er nok i orden, men man skal alltid sjekke dersom man har mistanke om vannavgang.

Vannet mitt gikk i uke 19 i tre omganger, og da lekket jeg litt fostervann både litt før, og imellom gangene. Da kjente jeg at det kom noe ut, og det ble vått i trusa, men hvis jeg sjekka trusa etter det hadde tørka, var det ingen spor av det, som det ofte er etter utflod. Det luktet ingenting og hadde ingen farge.

Men har du mistanke om fostervannleksaje, skal du alltid kontakte sykehuset slik at de kan undersøke det. Legene på sykehuset sa til meg før alt vannet mitt hadde gått, at noen ganger kunne man lekke fostervann fordi det kunne ligge vann mellom hinnene som kunne lekke ut. det er ikke farlig.

Men når du sier at det ikke er helt tynt, og litt grønt, høres det vel kanksje ut som utflod? Men jeg hadde sjekket for sikkerhetsskyld ;)

Jeg ville fått sjekket det uansett så lenge fargen er grønn :S

Jeg kjenner at jeg ikke er så veldig bekymra egentlig, så tenker å vente til jeg skal til jordmor igjen om halvannen uke, om det ikke blir noen endringer før det :)

Back
Topp