Lekke fostervann

.-

Glad i forumet
Hallo damer!!

Et lite spm fra meg...

Hvordan merker vi at vi lekker fostervann?
Kommer det mye?
Er det behov for truseinnlegg/ bind?
Kan man gå å lekke uten og egentlig merke det?

Noen med erfaringer her?

Ha en strålende "vår"-dag!!![:D]
 
jeg har aldri lekket fostervann, men vil nokk tro at du merker en forandring liksom.. 
 
Emh....nå skal jeg fortelle deg hvordan du kan finne ut det. Det lærte jeg av en jordmor på sykehuset!
Det er litt ekkelt...men i fostervann er det veldig mye proteiner. Akkurat som i sæd! Derfor kan du faktisk finne det ut ved å lukte på det. Om det lukter som det lukter av sperm har du svaret.
Jeg ble skikkelig brydd under min forrige fødsel da jordmor ba om truseinnlegget mitt for hun skulle finne ut om vannet hadde gått! Æsj..hehe:)
 
hmmm, da tror jeg at jeg har lekket litt ved et par anledninger hvis det er slik at det lukter sæd.
for noen ganger jeg har v'ært på toalettet så har det luktet sæd. og vi har ikke gjort noe siden juletider[:@].
 
Hmm. Hva lukter sæd? [8D]

Jeg må innrømme at jeg har ikke sniffa så mye på det, så nå ble jeg nysgjerrig.
 
ORIGINAL: Burger

ORIGINAL: Helene Smurfemor

Hmm. Hva lukter sæd? [8D]

Jeg må innrømme at jeg har ikke sniffa så mye på det, så nå ble jeg nysgjerrig.

Litt som klor vil jeg si..


Hmm. Som når man går inn i svømmehallen?

Jeg tror nesten jeg må få be om en "prøve" i kveld, så jeg får luktet litt
 
Ikke husker jeg hva sæd lukter fordi vi ikke har hatt sex siden krigen + at jeg er jo like glemsk som en gullfisk om dagen[;)]

Andre måter å oppdage det på?
 
etter det jeg har hørt, så lukter fostervann søtt - ikke at jeg vet, bare lest og hørt fra jm!! men om du er usikker på om du lekker, er det bare en måte å finne ut av det og det er å få det sjekka!! - for dere begges del!![;)]
 
Jeg lekte litt i dagene før fødselen, og jo det lukta noe veldig søtt, og vesken var litt gulrosa. Det var såpass lite at jeg skjønte ikke at det var fostervann før resten av vannet kom[8D]
 
Når jeg begynte å lekke fostervann så merket jeg det ved at trusa ble våt. En flekk, litt mer enn "vanlig" utflod. Dagen etetrpå kom det såpass mye at jeg måtte skifte truse.

Når vi kom til sjekk på sykehuset så luktet jordmor på bindet, men hun mente at det ikke var fostervann. 1 time senere gikk vannet fullt.

Jeg vet ikke helt hvilken lukt det skal lukte..

Men fikk et tips av jordmor nå om å ta på meg et bind/truse-innlegg. Hvis "det" blir ligende på overflaten av bindet så er det utflod. Hvis det synker ned i bindet så kan det være fostervann..

Noen opplever at de har lekket uten å ha merket det også..

Det beste er, hvis du er bekymret, å ta kontakt å få kommet til sykehuset å sjekket det. De kan jo også se det på ul hvis du har lekket såpass mye at det synes.
 
Har ikke lekket noe fostervann selv men jobbet litt i praksis på fødeavdelingen i sommer og jeg syntes iallefall fostervann lukter søtt. Og det er gjerne litt "grumsete".
 
Klor og sæd lukter ganske likt syns jeg så kanskje det er lettere å kjenne igjen ja:)
[:D]
 
Hei!

Under forrige svangerskap lakk jeg foservann fra uke 29. Det kom plutselig ut en liten sprøyt, nok til at jeg måtte skifte truse. Etter ca 10 min kom en sprøyt til, denne gang litt rosa i fargen og jeg ringte føden. Fikk da beskjed om å komme inn til en sjekk. Det viste seg at det var fostervann som var begynt å lekke, og de sa da at jeg var iferd med å få et prematurt barn. Jeg var totalt uforberedt, hadde ingenting vondt. Så fikk lungemodningssprøyte, og noe for å stoppe fødselen.
Jeg ble så liggende 3 uker i senga og lekke på sykehuset før fødselen startet igjen, og i uke 32 fødte jeg ei flott lita jente.
Alt gikk heldigvis bra med oss, og hun er nå 8 år, og har ikke tatt noen skade av å være for tidlig født. Men det blir alltid mye ekstra "styr" når en føder prematurt. Denne gang har jeg fått ekstra god oppfølging.

Har du mistanke til at det er fostervann som kommer ut, så bør du få sjekket det ASAP. Jordmor el lege kjenner det på lukten med en gang, for ja, det er en helt spesiell lukt.

Lykke til!
 
Back
Topp