Lekke fostervann?

Lillemy0894

Forelsket i forumet
MayDay2021
Hvordan vite forskjell på det og utflod? Baby ligger langt ned i bekken med hodet festet, og jeg har plutselig begynt å gå veldig flytende og rennende væske fra skjeden. Det lukter ikke så mye, men minner liksom ikke helt om utflod heller. Ser man kan bruke klut eller farget truse, men det er alt så står. Noen som vet hvordan man kan se forskjell i klut eller farget truse?

Du kan ikke se forskjell med det blotte øyet ofte. Det må en test til. Her var jeg ikke i tvil når jeg begynte å lekke fostervann, det var rosa og store mengder. Er du urolig, tar du på ett bind og ringer føden.

Jeg har også vært usikker på dette, begynte plutselig for noen dager siden å få mye mer utflod, tyntflytende og med kjemisk lukt, men føden sier at det absolutt ikke er fostervann så de testet ikke meg for dette.
Men med kona, da hun bar frem tvillingene og var i starten av uke 31, da følte hun plutselig at hun tisset på seg en kveld. Vi dro inn til sykehuset for en sjekk og det var fostervann så hun ble værende der frem til fødsel 1.5 uke etterpå.

Spurte ei venninne om dette, da jeg hadde samme spørsmål selv - hun har født 3 barn, og lekket fostervann med to av dem. Hun beskrev det som at det er klarere, med en søtlig duft. Så hun rådet meg rett og slett til å lukte på det dersom jeg var i tvil, og om det var mye og med en søtlig duft, til å ringe føden for råd.

Jeg har hatt mye tyntflytende utflod i begge graviditetene, i perioder. Har mistenkt det var litt fostervann i det siden det ikke lukter som vanlig utflod heller, litt mer... sæd (?) :bookworm:

Jeg har hatt mye tyntflytende utflod i begge graviditetene, i perioder. Har mistenkt det var litt fostervann i det siden det ikke lukter som vanlig utflod heller, litt mer... sæd (?) :bookworm:
Ja der sa du da. Fostervann har ei lukt som minne om sæd så du har nok rett i mistankene dine der.

Back
Topp