Lekke fostervann?

Bårg

Betatt av forumet
Hei alle gravide:)

Jeg er i dag 36+3 og opplevde nettopp noe jeg lurer på om kan være lekkasje av fostervann?

Jeg var på trening og da jeg reiste meg fra benken så var det vått der. Ikke "rennende" vått liksom, men ordentlig fuktig.

Det er vel kanskje en av tre. Urin, utflod eller fostervann. Jeg utelukker urin da jeg nettopp hadde vært på do. Synes det virker ganske mye til å være utflod og det var helt vannaktig. Fikk ikke til å lukte på det, så vet ikke noe om lukt.

Jeg fødte mitt første barn 2 uker før termin så derfor er jeg litt mer obs på slike ting. Men har ikke opplevd og eventuelt lekke fostervann før.

Noen med erfaringer?? Jeg tenker ikke å kontakte føden, men kanskje se an utover dagen? Hva tenker dere?

Jeg har ingen personlig erfaring med dette, men har lest at man på ta på et bind feks for å kunne følge bedre med på hvilken type væske det er? Og at fostervann kann være svakt rosa (?) og lukte søtlig?

Men jeg har absolutt ingen førstehåndserfaring med dette [emoji85]

Jeg hadde nok lagt inn bind og om det ble "fylt" opp så hadde jeg ringt føden litt utpå dagen, men det er meg.
Jeg tør egentlig ikke råde til noe utover at det skader ikke å ta en tlf til føden for å høre hva de sier [emoji4]

Jeg hadde nok lagt inn bind og om det ble "fylt" opp så hadde jeg ringt føden litt utpå dagen, men det er meg.
Jeg tør egentlig ikke råde til noe utover at det skader ikke å ta en tlf til føden for å høre hva de sier [emoji4]
Tusen takk for gode råd:)

Jeg har lest at hvis det kommer i ganske små mengder så skal ta på en truse med farge(ikke hvit eller sort). For med bind så kan det hende at det suger opp såppas bra at du ikke merker at det er vått.

For å være helt ærlig så har du utelukket det mest sannsynlige, svette. Svetteproduksjonen økes betraktelig pga hormoner, og spesielt i lysken. Kan godt oppleve å bli helt søkkvåt av svette på hele trusa uten å nødvendigvis ha trent. Når du har vært på trening og sittet på en benk, så er det nok veldig sannsynlig svette fra lysken. Det neste vil jeg tro er utflod, den kan være helt vannaktig mot slutten av svangerskapet.. Siden du sier at det er skikkelig fuktig, men ikke rennende vått, så er det nok en av disse to

For å være helt ærlig så har du utelukket det mest sannsynlige, svette. Svetteproduksjonen økes betraktelig pga hormoner, og spesielt i lysken. Kan godt oppleve å bli helt søkkvåt av svette på hele trusa uten å nødvendigvis ha trent. Når du har vært på trening og sittet på en benk, så er det nok veldig sannsynlig svette fra lysken. Det neste vil jeg tro er utflod, den kan være helt vannaktig mot slutten av svangerskapet.. Siden du sier at det er skikkelig fuktig, men ikke rennende vått, så er det nok en av disse to
Jeg er helt enig med deg. Men jeg trener flere ganger i uken og har ikke opplevd dette før, så dette var nok litt for mye til å være svette.

Selv holder jeg en knapp på utflod.

Har kontroll hos jordmor etterpå, så da passer det fint å spørre :)

Takk for svar:)

Jeg har lest at hvis det kommer i ganske små mengder så skal ta på en truse med farge(ikke hvit eller sort). For med bind så kan det hende at det suger opp såppas bra at du ikke merker at det er vått.
Takk for tips :)

Høres ut som utflod, i hvertfall hvis jeg skal sammenligne det med egen erfaring :) Fostervann vil mest sannsynlig ikke slutte å renne. Med det sagt er det ikke uvanlig at man får ganske mye tyntflytende utflod mot slutten :)

Høres ut som utflod, i hvertfall hvis jeg skal sammenligne det med egen erfaring :) Fostervann vil mest sannsynlig ikke slutte å renne. Med det sagt er det ikke uvanlig at man får ganske mye tyntflytende utflod mot slutten :)
Jeg tror og håper det samme som deg. Termin er ikke før om 1 mnd, så det kan godt drøye litt til;)

Når jeg var på fødselsforberedene kurs så sa jordmor at om en lurte på om det var fostervann som kom så skulle en ta på seg to truser utenpå hverandre. Om det ble vått igjennom begge er det nok fostervann siden både slimpropp og utflod vil legge seg i den første trusen. Kan jo også være svette da? Men det merker en vel på lukten :) Lykke til, er jo lov å håpe at det skjer noe :D

Da vannet gikk hos meg sist blokkerte hodet sånn at bare litt gikk, men det hadde en veldig spesiell lukt og farge. Var ordentlig rosa og luktet søtt. Det sluttet å renne hos meg fordi hodet hans satt som en propp. Fikk du luktet eller sett på fargen? Hvis det var grumsete eller grønt ville jeg ringt føden med en gang.

Back
Topp