Lekke fostervann?

frkMina

Forumet er livet
Mailykke <3
VIP
❤Januarlykke 2022❤
Har noen av dere opplevd å lekke fostervann?

På torsdag kveld så fikk jeg plutselig en følelse av at jeg tissa på meg rett etter at jeg hadde satt meg ned, men hadde jo ikke det :P Og igår så plutselig bare rant det masse et par ganger (kjenner veldig godt at bindet er vått!), og igjen istad når jeg sto oppreist :/ Er ikke urin lekkasje, for det hadde jeg lukta! Også er det ganske blankt, men med litt gulskjær i det (beklager detaljer!) Så bare lurer på hva dette kan være?
Har fått påvist Gbs, og vet at mange som har det gjerne føder for tidlig, og jeg er idag i uke 37+3, så har begynt å lure på om jeg lekker fostervann da :/

Venter en liten prins i mai<3

Jeg fikk beskjed av sykehuset at en skal legge et bind i trusen og se hvor våt den blir. Hvis det fortsetter å lekke skal en ringe og komme seg inn på sykehuset. Hvis fostervannet har gått, så vil en sjekke en med at det er infeksjonsfare og ta det derfra. Enten så blir en sendt hjem etterpå hvor du må følge med eller så setter de i gang fødselen.
Så ring inn til Fødetelefonen å hør med de ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja går alltid med bind pga jeg alltid har hatt mye utflod :) Men detta er lissom helt anderledes enn utfloden jeg har hatt også :P Men har nettopp byttet bind nå, så får da evt ringe opp te føden når det lekker igjen :)

På mitt sykehus sa de jeg skulle legge klut i trusen, ikke bind fordi det suger til seg. Og så sa de at det skulle lukte "emment", litt lik lukt som på sæd visstnok.. Kan være utflod slik du forklarer det, men ring føden så får du bedre svar.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg lakk litt fostervann dagen før termin uten at jeg var helt sikker på om det var fostervann. Var litt rosaaktig vann som kom ut. Dro for å sjekke meg dagen etter, og da viste det seg at det var fostervann. Skal visst ikke gå mer enn et døgn slik pga infeksjonsfare. Jeg gikk noen timer lenger og fikk en infeksjon og feber under fødselen. Kunne selvfølgelig fått det uansett da. Bedre å heller ta en sjekk for mye ;)

Spennende å se da om det skjer noe snart :) ville nok kontaktet føden om jeg var redd for at det var fostervann, bare for sikkerhetsskyld :)

Ja fortsetter å lekke her kjenner jeg, men skal vente litt te før jeg ringer :) Må bare få gjort ferdig rengjøringa her, sånn i tilfelle jeg skulle vært så uheldig at det lekker fostervann, for da blir jeg vel lagt inn :)

Har ringt opp nå siden jeg kom på at jeg ikke har kjent noe liv idag :/ Så fikk beskjed om å komme med en gang :)

Da har jeg kommet hjem igjen :) Lekker heldigvis ikke fostervann :D Men fikk noen skikkelig tak i ryggen (som vistes på ctg'n) pluss at jeg nå har litt høyt blodtrykk, så fikk beskjed om å ha veldig lav terksel på alt nå :) Det minste lille ting så skulle jeg ringe dem :) Så ble veldig beroliget, og får da bare ringe om jeg får mere/sterkere smerter, eller enda mere lekking :) Tusen takk for omtanken jenter, det varmer godt♥

Ja tar det helt med ro nå :) Bare tenker så mye på det hun sykepleieren/jordmorstudenten sa :P

Back
Topp