Lekke fostervann?

Amiee

Elsker forumet
Jeg lurer litt.. Dere som har opplevd at vannet har gått/lekt forstervann, hvordan merket dere det? Var på do i sta, og da var jeg veldig fuktig i trusa, selv om jeg ikke har kjent noe antydning til å være veldig tissetrengt eller noen ting slikt, så lurer på om jeg kanskje rett og slett lekker forstervann.. Det lukter nesten litt sånn svømmehall syns jeg, kloraktig eller no sånn, veldig spesielt iallefall.. Er det noe jeg burde ta kontakt med føden for? syns det var litt rart...

Det KAN vere tyntflytande utflod, er ein del som har det på slutten. Men, sidan det luktar litt kloraktig, så kan det vere fostervatn trur eg (blir sagt at det skal lukte litt spesielt; somme seier det luktar litt søtt, andre seie det luktar litt som sæd). Har aldri hatt lekasje sjølv, og då dei tok vatnet under forrige fødsel, så tenkte eg ikkje på å lukte akkurat;P

Ville prøvd med truseinnlegg(enklare å skjekke både farge og lukt, samt unngå griseri) og teke ein telefon til føden, dei kan lettare gi eit korrekt svar, ev undersøke. Dersom det er fostervasslekasje, så skal ein jo vere obs på infeksjonsfare, så veldig lurt å få svar frå dei som har peiling:)

Jeg lurte på akkurat det samme her om dagen, for kjente det rant mellom bena mine(usj!), men fant ut at det bare måtte være utflod. Og i dag leste jeg på babyverden-appen min, at det var vanlig med økt og tyntflytende utflod på denne tiden, og at mange forvekslet det med å lekke fostervann. Men fortsetter det, og du er usikker, så er det jo bare å kontakte føden!

Ja bruker truseinnlegg, det har jeg gjort lenge grunnet økt, hvit utflod. Dette som kom i dag er helt fargeløst, og helt flytenden, som vann, virker det som. akurat hva det lukter klarer jeg ikke å forklare helt, men er kanskje litt søtlig lukt ja.. Får bare følge med, å ringe føden å høre hvis det fortsetter.
Takk for svar :)

Dette lurer jeg også på. Kommer av og til ganskje mye veldig tynt. Har hatt utfold helt uten lukt fram til nå, men dette lukter litt rart, men ikke helt som urin.
Er det noe farge på forstervannet egentlig?

~Tusse~ skrev:
Dette lurer jeg også på. Kommer av og til ganskje mye veldig tynt. Har hatt utfold helt uten lukt fram til nå, men dette lukter litt rart, men ikke helt som urin.
Er det noe farge på forstervannet egentlig?

I følge nett så er fortervann for det meste helt blankt, men kan ha små hvite korn i. Hvis det er grønnt kan det bety at baby har basjet idet.

Jeg ville tatt kontakt med fødeavd, der kan de teste om det er fostervann eller ikke. Jeg lakk fostervann, ikke de store mengdene, men litt hele dagen (nok til fuktig truseinnlegg). Tok kontakt med føden på kvelden, var innom og tok en test som viste at det var fostervann. Måtte komme tilbake dagen etter og ble da undersøkt og gynekolog kunne ikke kjenne fostervannssekken. Ble da startet opp med antibiotika intravenøst og fikk i tillegg en riestimulerene kapsel for og starte fødselen.
Om det er fostervann som lekker betyr det at det er åpent opp til barnet og det gir fare for infeksjon. Bedre å ringe og dra til fødeavd en gang for mye :-)

ToveSa skrev:
Jeg ville tatt kontakt med fødeavd, der kan de teste om det er fostervann eller ikke. Jeg lakk fostervann, ikke de store mengdene, men litt hele dagen (nok til fuktig truseinnlegg). Tok kontakt med føden på kvelden, var innom og tok en test som viste at det var fostervann. Måtte komme tilbake dagen etter og ble da undersøkt og gynekolog kunne ikke kjenne fostervannssekken. Ble da startet opp med antibiotika intravenøst og fikk i tillegg en riestimulerene kapsel for og starte fødselen.
Om det er fostervann som lekker betyr det at det er åpent opp til barnet og det gir fare for infeksjon. Bedre å ringe og dra til fødeavd en gang for mye :-)

Jeg var inne på føden, men dem tok ikke noe test.. Dem sjekka bare hjertelyd og bevegelse, å så kjente JM etter om hun kjente hodet, men d var for høyt oppe, så fikk jeg bare beskjed om at alt sikkert var bra, å at fødselen sikkert ikke var langt unna nå.. Så rart at dem ikke sjekka om d var fostervann i d hele tatt.. Klarer ikke helt å slå meg til ro med den sjekken jeg fikk jeg, men vil ikke reise inn til føden igjen heller, føler jeg maser liksom... Med har fortsatt masse fuktige truseinnlegg, og den rare lukta..

Amiee skrev:

ToveSa skrev:

Jeg var inne på føden, men dem tok ikke noe test.. Dem sjekka bare hjertelyd og bevegelse, å så kjente JM etter om hun kjente hodet, men d var for høyt oppe, så fikk jeg bare beskjed om at alt sikkert var bra, å at fødselen sikkert ikke var langt unna nå.. Så rart at dem ikke sjekka om d var fostervann i d hele tatt.. Klarer ikke helt å slå meg til ro med den sjekken jeg fikk jeg, men vil ikke reise inn til føden igjen heller, føler jeg maser liksom... Med har fortsatt masse fuktige truseinnlegg, og den rare lukta..

Heia.. vet du, jeg ville ringt en gang til.. forklart at du kjenner den spesielle lukta enda og får våte innlegg.. Syntes ikke det virker som tilstrekkelig det jordmoren gjorde.. de burde vel us hvilken pH som var på sekretet? Jeg er ingen spesialist, men ved pH>8 er det ett tegn på at der er fostervann tilstede. Og du burde vel uansett fått sett på infeksjonsverdiene dine..?

Håper du finner ut av det, så du slipper å bekymre deg :)

Heia.. vet du, jeg ville ringt en gang til.. forklart at du kjenner den spesielle lukta enda og får våte innlegg.. Syntes ikke det virker som tilstrekkelig det jordmoren gjorde.. de burde vel us hvilken pH som var på sekretet? Jeg er ingen spesialist, men ved pH>8 er det ett tegn på at der er fostervann tilstede. Og du burde vel uansett fått sett på infeksjonsverdiene dine..?

Håper du finner ut av det, så du slipper å bekymre deg :)

Jeg sitter igjen med en følelse av at hun jordmoren trodde at vi trodde fødselen var i gang, tror hun missforsto hele grunnen til at vi var inne, hele greia føltes bare teit.. Følte meg skikkelig teit bare.. Æsj.. Vet ikke om jeg orker å ringe igjen, hvs det ikke er noe å bry seg med, så blir d liksom bare mas å styr.. Liker ikke å være til bry liksom..
Under sex i går kom d ut ganske masse væske (sorry detaljer her..), sambo mente d ikke går ann at d bare var normalt, for det var jo vått på lakenet også liksom..
Huff.. jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre.. Liker ikke dette.... :(

I see.. Det er nok en viktig detalj at det kom væske under sex, og sex medfører i seg selv økt infeksjonsfare om man lekker fostervann vil jeg tro. Friere for bakt. å vandre inn. Jeg hadde ringt igjen, ikke tenk på at det er styr for dem iallefall. Babyens tilstand og miljø er førstepri for begge parter :)

Back
Topp