Lekke fostervann?

ladidaa

Flørter med forumet
Hei, jeg er gravid i uke 17+4 og gleder meg kjempe mye til prinsessen min kommer..
Jeg våknet opp til at trusen min var våt, og brunaktig. Det var ikke noe utflod konsistent, mere vannete.. Kan dette være fostervann lekkasje? Er det noen som har opplevd lignende..? Jeg har ikke hatt noe vondt, bare små stikking helt nederst i magen av og til..
Jeg lekker ikke urin, for er ikke så langt på vei ennå at blærene min blir helt skvist.

Håper noen kan svare meg, for eg gruer meg så ekstremt mye til å ringe føde telefonen. Er redd det er da "helvete" begynner....... Er livredd for å miste lille jenten min [:(]

Det er iallefall ikke noe farlig å snakke med dem og få en undersøkelse dersom du er veldig redd for at det skal være fostervann som lekker ut. Jeg var et par ganger inn til kontroll selv fordi jeg ble nervøs. De fant ikke noe lekkasje og de beroliget meg med at det var helt greit å få det sjekka så jeg slapp å gå rundt og lure på det. Ble godt tatt i mot selv om jeg følte meg som en gærning der jeg kom krypende. [8D]

Siste kontrollen jeg kom inn til i uke 39 så var det alvor. Hehe... da hadde vannet gått sånn at det var veldig bra jeg kom inn til den kontrollen. [:D]

Håper det bare er utfod som narrer deg nå da. Det kan faktisk være urin også selv om blæra ikke blir skviset enda. Hormonene kan få musklaturen der nede til å slappe av sånn at det er lite som skal til før det lekker ut en skvett. Så du skal aldri si aldri med tanke på urinlekkasje heller. [8D] Krysser fingrene for at det er noe sånt og at lille jenta i magen er god og trygg der inne enda en stund.

Jeg ville absolutt ringt til føden og fått en sjekk. Om du ikke gjør det og det faktisk er noe gale da kan helvette lettere oppstå enn om du faktisk sjekker det. Jeg var på føden 3 ganger pga jeg var nervøs og alt var fint alle gangene og jeg følte meg kjempe dum, og da smilte de og sa at de var VELDIG glad for at jeg ringte en gang for mye enn å ikke ringe i det hele tatt. De er veldig betryggende der oppe[:)]

Lykke til[:)]

Takker for alle svar.. Og du som nevnte rosa farget.. er vel mere rosa/aprikos farget, og en dæsj med brunt.. hmmm.
nei, eg blir dårlig av å gå rundt å tenke på det.. får ta med meg trusen til helsesøster/jordmor idag, rett og slett... så får eg se hva hun sier... [:)]

Det kan være fostervann..  og det kan være utflod..    Fostervann trenger ikke å lukte søtt eller være rosa-aktig. 

Jeg kom inn med lekkende fostervann i uke 20+5. Jordmor luktet på bindet, hun så på bindet.. og konkluderte med at det ikke var fostervann..  45 min senere går resten av vannet med et digert plask...

OM det skulle vise seg å være fostervann, så kan du sette igang med mange tiltak for å hindre mer lekkasje.  Bare spør meg om du skulle lure på noe..

Ring du. det er bedre å vite for då å handle, enn å ikke vite og ikke handle.

klem

Best å sjekke det ut, men høres ut som utflod.Jeg ble sjekket for fostervannslekk, men det var det heldigvis ikke.
Krysser fingrene for deg og lille tulla di

Back
Topp