Lekkasjer under og etter graviditet

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Noen som har noen erfaring med lekkasjer under graviditet så har blitt bedre når lille har kommet ut? Jeg prøver å knipe flere ganger til dagen, men lekker allikavel når jeg hoster eller nyser. Jeg har ikke opplevd dette før og har født 2 ganger. Vet jeg har tatt dette opp før, men stresser litt med om dette vil bli bedre etter graviditet :rolleyes:
 
Eg vet ikke. Har ikke det problemt enda, men svigerinnen min sier at hun har hatt lett lekasje problematikk etter 2 fødsel. Så kjenner at eg stresser litt med det. Håper eg slipper! No skal de sies at hun innrømmer at hun var og e dårlig på kipingen......
 
Det er jo uansett ekstra belastning for bekkenbunnen å bære vekten av babyen nå:) og den vekta forsvinner jo når babyen flytter ut. Er vel litt forskjellig om det vil bli helt som normalt. Vi får bare knipe i vei. Har kjent litt lekkasje nå når jeg hadde sykdom med host og nys men ikke noe særlig ellers. Dvs kjenner behov for å knipe igjen når jeg hoster uansett nå. Ellers kjennes det ut som om noe skal komme ut.
 
Hører ikke til her inne, men tenkte å svare likevel :)

Jeg har fått 3 barn og nå etter nr 3 ser det ikke ut som det har tenkt å bli 100% igjen :( det ble det ca 1 måned med myyyye kniping med både nr 1 og 2. Nå etter 8 måneder med nr3 er det desverre et problem om jeg nyser, hoster osv... Kniper enda i håp om at det skal gå seg til:p
 
Hadde lekkasjer med 1 mann under graviditet men det forsvant etter fødsel. Det var for stort press på bekkenbunnen og blæren. Selv om jeg kun hadde to dråper i blæren så var det et faktum. Hadde opplevd det værre visst det dreide seg om nr to hehe.. Ufrivillig luft og avføring. Tross en del revning under forrige fødsel har jeg ikke mistet den kontrollen. Men regner med lekkasjer i dette svangerskapet også. Jeg er 155 cm høy og har begrenset livmidje. Babyen vokser stort sett bare utover og nedover føles det som :nailbiting:
 
Hadde lekkasjer med 1 mann under graviditet men det forsvant etter fødsel. Det var for stort press på bekkenbunnen og blæren. Selv om jeg kun hadde to dråper i blæren så var det et faktum. Hadde opplevd det værre visst det dreide seg om nr to hehe.. Ufrivillig luft og avføring. Tross en del revning under forrige fødsel har jeg ikke mistet den kontrollen. Men regner med lekkasjer i dette svangerskapet også. Jeg er 155 cm høy og har begrenset livmidje. Babyen vokser stort sett bare utover og nedover føles det som :nailbiting:

Jeg er 176, men bærer veldig lavt så kan jo være litt av greia her også :) Jeg kom på at jeg hadde det litt sånn med nummer to også (men mener det var nærme fødsel), å det gikk over når lille var kommet ut.
 
Jeg lakk veldig i det magen vokste, nå har det stoppet helt. Virker som når alt "gir etter" så lekker jeg, og når det stabiliserer seg så stopper jeg.. Jeg lakk også med nr 1, har ingen problemer når jeg ikke er gravid..
 
Jeg lakk veldig i det magen vokste, nå har det stoppet helt. Virker som når alt "gir etter" så lekker jeg, og når det stabiliserer seg så stopper jeg.. Jeg lakk også med nr 1, har ingen problemer når jeg ikke er gravid..

Det var nå godt at det mest sannsynlig blir bedre når mini e komt ut :)
 
Jeg hadde det slik under forrige svangerskap, og det gikk over igjen når ungen var ute :)
Merker nå også at jeg må knipe litt ekstra når jeg nyser, da jeg kjenner at det fort kan gå galt hvis jeg ikke gjør det :p haha.. Satser på at det går over denne gangen også :)
 
Noen som har noen erfaring med lekkasjer under graviditet så har blitt bedre når lille har kommet ut? Jeg prøver å knipe flere ganger til dagen, men lekker allikavel når jeg hoster eller nyser. Jeg har ikke opplevd dette før og har født 2 ganger. Vet jeg har tatt dette opp før, men stresser litt med om dette vil bli bedre etter graviditet :rolleyes:
Jeg fikk det etter første fødsel. Forsvant helt etter mye kniping noen uker etter :) eneste jeg ikke kan gjøre er å hoppe på trampoline :p da lekker jeg uansett :/ Har fått det tilbake nå under graviditeten. Men kun når jeg nyser eller hoster veldig hardt, med full blære. Håper det forsvinner denne gangen også :)
 
Jeg sliter under ukontrollerbar nysing og prompimg ellers ok. Men jeg har aldrinklar å bevisst stramme bekkenbunn.. får gåpenjeg får det gratis når jeg trener mage og rumpeøvelsee.
 
Back
Topp