Lekkasje

Klarsåklar

Gift med forumet
Novemberlykke 2018
Novemberbarna 19
Julegavene 2019
Utmarsj 2024
Er gravid uke 39+2. Slimproppen gikk i forgårs. I natt (grytidlig i dag) kjente jeg pmutselig det rant litt. Gikk ned på do så rant det litt i do også. Så måtte jeg tisse. Tenkte kanskje jeg var ganske tissetrengt så tok på meg bind og gikk å la meg igjen. Senere Så snudde jeg meg i sengen og følte det rant litt igjen. Gikk ned og var veldig fuktig i bindet. Ringte fødeavdelingen og fikk beskjed om å se det ann om det kom mer. Så lenge det ikke kom mer å jeg kjente normalt med liv skulle jeg ikke tenke mer på det.

Har kjent veldig godt med liv hele dagen. Har forsatt å ha bind og føler jeg lekker litt smått inn i mellom og blir fuktig.

Hvordan kan jeg sjekke om dette er utflod, urin eller fostervann? Har ikke slitt med lekkasje på denne måten før. Utfloden tidligere har vert mer slimete. Nå er den mer rennende føler jeg.

Hei:)

Det kan høres ut som vandig utflod, det kan vurderes ut i fra lukt, men da skal du ha lutet utflod eller fostervann en del ganger før. Det kan komme rikelig med utflod i perioder, tynt som vann. Vanligvis vil fostervann sive hele tiden. Dette er ikke en avgjørelse du skal stå til ansvar for selv. Fortsetter det anbefaler jeg deg å ringer en gang til. Det er da evt kun en test som kan si om det er utflod eller vann som renner.

Forsetter det ringer du en gang til. Det er da bedre å komme inn på sykehuset å få vite at det ikke var fostervann enn at du skal gå rundt å lure på det:)

lykke til med fødselen og tiden med den lille etterpå:)

Back
Topp