Lekkasje av fostervann?

Linkii

Forelsket i forumet
Idag gikk jeg på do og oppdaget at jeg var ganske så våt i trusa. Det luktet ingenting og var helt tyntflytende. Jeg skulle tilfeldigvis til jordmor en halvtime etter og hun sa bare at jeg skulle ringe hvis det kom mere. Kjenner jeg blir litt stressa. Fortsatt usikker på om det var fostervann eller ikke? Noen som har opplevd det samme?

Utflod kan plutselig komme veldig tynt flytende.

Har du lagt inn et bind i trusa for å se om det kommer mere?
Fostervann lukter litt søtt ;)
Har hørt at om du legger deg på ryggen så skal det lekke ut mere for da forsvinner babyens hode litt fra åpningen, og får ikke våre en tett propp :p

Spennende tider vi går inn i nå :D

Her renner det også myyye utflod til tider :p

Jeg har også hatt en del vannaktig utflod i svangerskapene mine, sånn at jeg har trodd det har vært fostervann. Men når vannet virkelig har gått har det ikke vært noen tvil, for da har det kommet 1-2 liter med et stort splash.

Nei, men vannet mitt gikk to døgn før fødsel sist. Det var et stort splæsj som gikk rett gjennom truse og olabukse og stolen jeg satt på ble klissvåt. Så vil tro du også merker om vannet går :)

Jordmor sa at om baby har festa seg kan hodet fungere som en «propp» og det vil ikke bli splæsj da, men det hul dryppe/renne jevnlig.

Jordmor sa at om baby har festa seg kan hodet fungere som en «propp» og det vil ikke bli splæsj da, men det hul dryppe/renne jevnlig.

Stemmer det derfor det kan funke, og legge seg ned på ryggen :) Da vil hodeproppen flytte seg litt, og det vil sive ut :)

Last edited:
Back
Topp