lekesminke til barn...

Parmadilien

April 2013's alvemamma ♥♥♥
VIP
Ser det er mye slike sminkebord med lipglosser og øyenskygger og slikt til barn nå.. Det er jo ''ordnetlig'' sminke i den forstand at det gir farger og slikt.. Men er det noe kvalitetssikring på innholdet i dette, tenker da ift. parfyme, allergifremkallende stoffer og slikt...? er litt skeptisk til å kjøpe disse jeg :-/

Vet du, vesla har heller fått bruke litt av min snille sminke når hun har fått prøvd seg. Lukter jo gift når man åpner den barnesminka. :O

Vi kjøpte det til niesen vår. Spurte om dette og det var uten parfyme og parabener. Ville absolutt ikke kjøpt det på ebay f.eks. Ville egentlig ikke kjøpe det i det hele tatt, men 5-åringen ville bare ha det... :p

Vi kjøpte det til niesen vår. Spurte om dette og det var uten parfyme og parabener. Ville absolutt ikke kjøpt det på ebay f.eks. Ville egentlig ikke kjøpe det i det hele tatt, men 5-åringen ville bare ha det... :p

Hvilken type var dette? :)

Husker dessverre ikke, men kjøpte på en av de store og seriøse lekebutikkene. :) Er jo bare å spørre. Mye fokus på akkurat de tingene for tiden. :)

Takk for svar :)
Husker jeg hadde noe sminke selv som liten.. Sånn lekesminke.. det så/ser jo så falskt ut, så ser liksom ikke for seg at det er så bra :p
Skal se nærmere på det! Har ei søster på 10 som sikkert kunne vært interessert i sånt :p

Tror jeg hadde gått til innkjøp av trygg sminke på salg, og heller laget en slags sminkeboks eller hylle, da er det jo mye mer likt det mamma har og mer stas også, samt at foreldre slipper å bekymre seg for innhold :)

Hva er egentlig forskjellen på lekesminke og "voksensminke" hvis det likevel gir farge osv? Barnevennlige størrelser? Jeg arvet en del sminke fra eldre kusiner og syntes det var litt stas, men lekesminke hadde jeg bare til sminkedokken.

Tror jeg hadde gått til innkjøp av trygg sminke på salg, og heller laget en slags sminkeboks eller hylle, da er det jo mye mer likt det mamma har og mer stas også, samt at foreldre slipper å bekymre seg for innhold :)
Akkurat det har jeg gjort her :)

Jeg har kjøpt vanlig sminke til mine jenter på 6 og 7,5. Har gjort det siden de begynte å interesere seg for det. Eldste fikk et sånn barnesett når hun var 3-4 år i bursdags gave og hun ble full i utslett :( etter det har jeg sørger for ekte og kjøper på salg, h og m osv :)

Vesla mi har fått ordentlig sminke. Som jeg har kontroll på:)

Frøkna mi får "billig"-sminke fra H&M og Cubus. Får ikke styre med den selv, og må spørre om lov først :)

Ville kjøpt voksensminke i stedenfor er jo ikke så dyrt

Back
Topp