Lekesminke til 4-åring?

Babynrto

Forumet er livet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
Eldstejenta blir snart 4 år, og synes det er så spennende med mamma sin sminke og neglelakk (ikke at jeg bruker mye sminke :p ).. Hun ønsker seg veldig egen sminke, og jeg tenker på å kjøpe barnesminke til henne i bursdagsgave. Men så er jeg veldig usikker på hva jeg egentlig synes om dette til så små barn... hva er deres tanker? :)

Jeg har ikke jente ennå, så er ikke sikker på hva jeg hadde gjort. Du kan jo gi en sminkepung med en ting oppi, også fylle på den litt over tid? Hva med neglelakk? Eller blir den risikoen for søl for stor? Ting til håret kanskje? Noe til leppene som lukter godt uten så mye farge?

Mine har fått vanlig lekesminke i den alderen. Det blir mest gris uansett :hilarious: nå er mine jenter 9 og 11 år og nå får de skikkelig sminke.

Mi fikk sminke på den alderen. Jeg sminker meg også veldig sjeldent men hu liker det. Var krise nyttårsaften fordi vi hadde glemt hennes øyenskygge og jeg ikke bruker det, men heldigvis var vi flere der så hu ble sminket av den 21 år gamle datteren til en familievenn av svigers. Ikke sikker på hvem av dem som koste seg mest på badet siden hu vil jobbe med barn.

Min seksåring har mast om det en periode nå. Det får hun ikke og jeg sier at hun behøver ikke sminke for hun er fin nok som hun er, og sminke er for eldre enn henne. Selv sminker jeg meg bare en sjelden gang.

Min seksåring har mast om det en periode nå. Det får hun ikke og jeg sier at hun behøver ikke sminke for hun er fin nok som hun er, og sminke er for eldre enn henne. Selv sminker jeg meg bare en sjelden gang.
leste sekstenåring:hilarious::hilarious::hilarious:

Her kom hun hkem fra bhg og sa at hin ville ha det for de andre jentene i den alderen har det. Og hu synes det er så gøy å sminke seg og være "fin og pyntet" som hun sier.
Jeg bruker bare sminke når vi skal i selskap osv så hun leker at hun pynter seg.
Ville egentlig drøye det men de er jo i den alderen at de påvirkes utenfra, så prøver å styre det litt hjemme.

Har kjøpt sånne lipglosser med smak på for barn til mine tantejenter. Ellers har jeg oftere kjøpt hårpynt, klistreøredobber, smykker og pene klær enn akkurat sminke.
De har jo så nydelige farger som de er:)

Back
Topp