• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Leker

Januargutt!

Flørter med forumet
Hva slags leker leker deres barn med?
Vi har arvet masse leker og har en kasse det bugner av.
Men han sitter ikke mye og leker med disse lekene.
Kunne tenkt meg å ryddet bort mange av de, og heller kjøpt inn noen få og fine leker.
Men trenger tips til hvilke leker? :)

Jeg merker at Julia leker veldig fint med leken sin dersom det ikke er overfylt av andre leker. Så hva om du bare pakker vekk mesteparten og så kan du bytte ut etter en stund?

Julia elsker å dra  ting etter seg så en av favorittene er en Fisher Price hund. Ellers så har jeg fremme en puttekasse, en telefonsak og en ball. Hun liker nemlig veldig godt å gå rundt og sparke ball! :-)

Jøss, det høres ut som gutten min. Han liker også å dra ting etter seg :)

Det er nok en god ide å rydde bort det meste av leker, og heller rullere.

Har dere prøvd å begynt å male/tegne? Er det litt "tidlig" og blir bare søl?

Her liker hun alt med hjul, som sier brum brum. Det være seg dukkevogn, trillebag, gåbil og sykkel. Hun er også ekstremt avhengi av spade og bøtte. De skulle nok helst vært med i sengen. Kan sitte inne å spa, "fiktiv" sand på gulvet, når mammaen er så kjedelig at hun må være inne litt. Skikkelig utejente dette.
Har også blitt veldig opptatt av å leke med dukken sin. Tegner og maler masse. Liker også veldig godt å bygge med duplo og puzzlespill. Koser seg også endel med å sitte å bla i bøker. Liker også godt å kaste og trille med ball.

Kjøpte nylig et sånt klossesett, som man "syr" klosser på tråd. Stor koser seg med å sitte og tre på klossene.
http://cozyiotoys.blogspot.com/2010/09/rainbow-lacing-shapes.html

Her er det aller mest populært med ball, spader, og ikke minst putte blyanter nedi en eske. Han kan sitte stille å putte tegneblyantene sine oppi en liten eske, for igjen å tømme de ut, og så putte de oppi igjen. hehe. det enkleste er ofte det beste. Har en følelse av at han liker aller best leker som ikke er så "forutsigbare" , slik at det ikke er samme respons hver eneste gang han trykker på en knapp, eller noe... En ball kan sprette hit/dit, kort/langt, og det digger han :)

Her liker han leker som han kan putte ting oppi eller inni, gå bil og briotrallen, og stable klosser. Han elsker også et tegnebrett som er sånn magnet som tegner og man kan "viske" det ut igjen.. Dårlig til å forklare. Ellers er han glad i bøker. Også elsker han seff å klatre på alt så stoler og skuffer er til for å klatre i.. haha.

se

Januargutt! skrev:

Vi tegner og tusjer, jeg har ikke funnet korte og tykke nok malepensler enda så male gjør hun i bhg. Men SØL blir det ja! Sørg for at det er babyvennlige tusjer! Og at fargekritene kan spises (de spises mer enn de tegnes med her i allefall. Julia spiser ALT hun kommer over!)

Januargutt! skrev:

Oi!!! Den var fin...hvor fikk du kjøpt det? Bestillte du fra den sia kanskje? :)

- Martine er veldig opptatt av dyr... så hun har masse dyr hun leker med (sånne plastikkdyr)
- også har hun kasseapparat (det er en stor hit.. legger på pengene og trykker på knappene)
- Og en rakett som hun putter klosser inni.. firkant..trekant osv.. også når hun har fått dem inni så spretter den opp så klossene fyker ut igjen..
også er gåbilen veeeldig kjekk for tiden :-)

puslespill er forresten også kjekt for tiden :-)

Takk for alle tips og råd!
Bøker, og ball, og bøtter og spann har vi allerede :)
Men da får vi også gå i innkjøp av noen fargestifter og ark!!

Her er alt av biler og traktorer populært emoticon

Magnet tegnebrett
Puttekasser
Vogn
Puslespill
Bøker
Cd spilelr med mikrofon (står å synger med)
Lekekjøkken med kjeler og grønnsaker osv fra ikea
Lego
Stableklosser
Plastikkdyr
Baller
Biler og traktorer
Babydukke (som hun putter under genseren) for da har hun baby i magen hun og. haha

Skal å kjøpe togbane, sånn leke med baller som spretter og ruller når hun putter dem på riktig sted og en dukke med noen klær :)

Back
Topp