Leker til babyen

Aurora

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Marsipanene 2019
Hei! Har gått å tenkt på en ting... Så da spør jeg dere som har barn fra før..... Jeg har enda ikke ordnet noe babygym eller leker til lille pia , da jeg tenker at babyen trenger mye ro og søvn i hvertfall de første ukene, da babyen opplever nye omgivelser og må bli trygg i de omgivelsene. Så jeg tenker at lekene kan vi ordne etter hvert, men ser folk kjøper diverse babyuro og babygym i god tid... Så da lurer jeg på om hvor viktig er det å ha dette på plass til babyen kommer til verden og når bør man starte med å bruke babygym ?

Jeg har stående en del leker etter de andre, men det blir lenge til jeg finner frem noe. Du trenger absolutt ikke kjøpe noen leker før babyen er noen mnd.

Har etter de andre, men finner ikke frem før det er behov etter 2-3 mnd

Nei, det er ikke nødvendig med det første. Jeg har ei uro i tre som jeg brukte over dagsenga til nr.1 etter et par uker. Det var mest for at hun skulle se noe kjent og trygt. Hun lå og så på fargene. Men de ser jo ikke så godt med det første, så da er det kontraster og mønster som fascinerer først. Men altså ikke fra starten uansett. Hadde en kosebamse som jeg hadde liggende i senga med meg i starten, slik at hun hadde en kjent lukt med seg når hun lå i vugga alene. Men vet ikke om det hadde noe hensikt.. Fikk bare det tipset.

Tantebarnet på 3mnd har brukt babygym en stund nå og synes den er hysterisk morsom, kommer helt sn på barnet, men stimulering er viktig, hele veien :) hun ligger ikke lenge i slengen, men de minuttene hun gjør har hun veldig godt utbytte av, også tilbakemelding fra helsesøster :)

Det var det jeg tenkt... Kan vente med leker i hvertfall noen uker :) så kjekt med gode tips :)

vi har fått lekegym , men ikke kjøpt inn leker dtil den enn bite ring rangle lignende sak.

Back
Topp