Leker til baby 6 mnd og oppover

Granskern

Flørter med forumet
Lurer på hvilke leker dere kjøpte til deres små fra ca 6 mnd og oppover? [emoji4]
Hvilke type leker ble mest brukt? Og til ca hvilken alder?

Vi har ikke så mye leker og vil gjerne kjøpe noen så mini har litt flere forskjellige leker, men veit ikke helt hva jeg skal kjøpe. Vil gjerne ha noe som varer og som evt nestemann kan arve og bruke også. Tenker kanskje på å kjøpe brukt også, men veit ikke helt hva jeg skal se etter [emoji85]
 
Vi har en del leker med musikk og knapper, også en del rangler med forskjellige lyder :)
 
Vi hadde ikke så mange leker ved 6 måneder tror jeg. Da var babyen fornøyd med noe å ta og føle på, som kunne puttes i munnen. F.eks. myke bøker, vognleker med vedheng med forskjellig tekstur. Babygym var også spennende da. Vi hadde en hvor vi byttet ut lekene så hun fikk litt variasjon

Og om noen måneder:
Ting som kan bygges oppå hverandre. I begynnelsen er det nok mest gøy å rive ned, men byggingen kommer etter hvert. Noe av det som har vært mest gøy her er en putte- og stablefrosk (9-24 mnd) fra Toys R Us. Hun fikk den da hun var 9 måneder og har likt den nå i 8 måneder. Hun oppsøker den og leker fortsatt med den flere ganger hver dag.

Duplo begynte vi vel med rundt 7 måneder, men det tok litt tid før hun hadde utbytte av det. Men klossene er fine ta på. Og etter hvert kan ting rives ned, og det er gøy!

Bøker med knapper/lyder.
 
Klosser var populært her - både til å spise på og rive ned. Når barna ble litt større var ringer på kjegle veldig populært.
 
Sånne forbaskede leker med lys og fæle lyder/musikk. Det var en stor slager her. Jeg derimot hadde lyst til å sette på meg hørselsvern
 
Jeg synes det er litt herlig og jeg da, den entusiasmen barnet viser over tre lydleker som samtidig spiller urytmisk og usamstemt.

Joda, de koser seg de. Men etter månedsvis med samme melodier om igjen og om igjen så har man lyst til å bruke hørselsvern [emoji23]
 
Back
Topp