Leker søsken med hverandre?

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Leker deres barn med hverandre?

Jeg har ei på snart 2, og ei på snart 5. Ho på 2 elsker å være med søstra si, men ho på 5 nekter å leke med henne.
Syns det er så trist, for lillesøster forguder henne jo over alt på denne jord.

Hvordan er det hos dere? Om noen har det likt som meg, "tvinger" dere den ene til å leke med den andre?

Ja, men her er det bare 1,5 år i mellom de. Tvinger de aldri til å leke sammen el at storesøster må ha med lillesøster når hun går ut. 3 år er jo litt aldersforskjell. Blir sikkert bedre når minste blir eldre.

Her leker de masse sammen, storebror er flink til å dra med seg lillebror :)
4 år forskjell mellom de og jeg synes at de største kan fint ta litt ansvar for de minste i blant.
Så noen ganger sier jeg at nå kan dere finne på noe sammen :)

Storebrødrene leker sammen, og tvillingene leker sammen. Men de store leker ikke med de små, og det skjønner jeg. Det er 4,5 år fra mellomste og ned til tvillingene.

Her leker de sammen hele tiden, så lenge storebror er hjemme og ikke hos kompiser. De er 4 og 7, begge er gutter :)

Vesla er straks 4 år. og mellomstemann er 5,5 år. De leker noen ganger sammen, ellers går det mest i krangling om ALT . Men heldigvis tider de kan leke fint sammen.. :)

Har ei på 4 og ei på 9. De har mye glede i hverandre. I dag var de lekt oppe hele dagen eller ute. Kun med oss for mat innimellom.
Selvsagt. Småkrangler er det, men oftest går det veldig fint her i hus :)

Ja - de leker mye med hverandre... Det er 22 mnd imellom de - lillesøster blir tre i juni...

Har en gutt på 3,5 år og en jente på 2,5 år.
De leker godt sammen.. Men kan fint leke hver for seg og :-)

Her er de veldig gode venner og leker stort sett alltid sammen. De er snart tre og fem. Men når eldste har besøk av en venninne så blir det gjerne litt krøll, da vil som oftest de store være alene, og lillesøster blir veldigveldig lei seg. Så her har vi regel på at de må ha med lillesøster på leken en liten stund hvis de skal leke hjemme hos oss , ( evt. Gå til venninna istedenfor så de slipper unna minsten) og så får de leke litt alene etterpå.

Ja de leker en del sammen, snart 1 og 6år :-) men noen ganger trenger de tid for seg selv, og det må de jo få :-)

De har begynt å 'leke sammen' nå! Største er 2,5 år og minste 10mnd :)

Jeg har to jenter på 5 og 8. De leker sammen hele tida og er veldig gode venner. Husker det kom gradvis. Hvis hun på to ikke snakker så mye, så tenker jeg det kan være en grunn.

De er 4 og 2 og leker som regel veldig godt sammen :) Er gutt og jente hvor gutten er eldst.

Back
Topp