Leker og...

lissik

Glad i forumet
prater dere og holder dere på med de små hele tiden når de er våkne?
Eller ligger de litt for seg selv og leker.?

Snuppa mi vil helst være på meg og med meg hele tiden.
Får darlig samvittighet nesten jeg, hvis ikke jeg holder på med henne hele tiden[&:]

Men vet jo at de må lære å holde på for seg selv også, men er kanskje litt tidlig ennå..?

Her har vi veldig variert....
Leker og prater mye med henne, men hun kan fort ligge 45min under babygymmen alene.... [:D]
Men tar henne selvfølgelig opp om hun gråter, og ikke vill ligge der [;)]
Får ikke gjort noe viss hun skal underholdes hele dagen...
Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet om du legger henne fra deg en halvtime, eller hva som føles riktig for deg...
Di har jo godt av å kunne leke litt alene... [;)]
Men dette er bare min mening da [:)]

Benjamin er akkuratt som snuppa di, han skal helst ha oppmerksomhet hele tiden. Han er ikke noe flink til å leke alene, han er ikke så interessert i leker egentlig! Noen ganger lar jeg han ligge å surve litt så jeg får gjort noe annet, jeg har jo ikke mulighet til å underholde han fra morgen til kveld [:)]

det varier litt... Men jeg er veldig gla i å ligge på golve å leke med henne. men jeg vil jo lære henne å leke med seg selv,og at hun ikke trenger underholdning hele tiden.. [:)]

Han ligger somregel på leketeppet alene når jeg lager meg og spiser frokost hvertfall:P
Og noen ganger iløpet av dagen også, men er flink til å si ifra når han blir ensom :P

Takk for svar alle sammen, det er godt å høre hva andre gjør[;)]

Hun ligger en del på gulvet og leker. Jeg får ikke gjort noenting ellers. Men når jeg sitter og leser til eksamen sitter/ligger jeg som regel vedsiden av ho. Men eldstejenta leker jo mye med henne når hun kommer fra skolen, og pappaen tar seg av henne mye når han kommer fra jobb.

ORIGINAL: gullemitt09

Leker og prater mye med henne, men hun kan fort ligge 45min under babygymmen alene.... [:D]
Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet om du legger henne fra deg en halvtime, eller hva som føles riktig for deg...

Samme her. Men så er ejg så heldig å ha en underholder også da. Storebror stiller opp i hytt og vär for å få lillesöster til å le hvis mamma "må" ett eller annet.

ORIGINAL: gullemitt09

Sånn er det her også - tror de bare har godt av det jeg [:)]

Her MÅ ho ligge nesten alene til småen er i seng.. Vanskelig å ligge med snuppa hele dagen når 2 1/2 åringen trasser og river ned huset[8D]

Rania ligger minst 2-3 timer tilsammen alene iløpet av dagen alene på gulvet og leker om vi r hjemme. Men jg må være der, hun må se mg[:D] Har forsøkt å venne henne til å leke selv og hun r kjempe flink, ligger å synger og tuller m leker rundt henne og føttene hennes. Hun sitter gjerne i vippestolen sin mens jg dusjer eller lager mat. Men innimellom spes om vi r borte r hun mer fang unge.

Min kunne jeg ikke legge i fra meg til noen døynets tider før, han måtte sove intil meg han måtte sitte / ligge på fage hele dagen ellers gråt han, å så fikk han kolikk å da måtte jeg bære ham hele dagen (han gråt 7-10 t hver dag[:(]) så når det gav seg måtte jeg bare vere streng og si at han måtte lære og ligge alene, lå først  min alene i noen dager å så 7 min å så 10 min =) rekorden er blitt litt over en halv time uten gråting[:D] men han såver i senga si alene nå da[:D] nå har vi fått gå stol også, så nå springe han rundt her og jeg får faktisk gjort noe[:D]

Back
Topp