Leker da du var liten

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet
D

Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.

Guest
Hva lekte du med når du var liten?? og har du noen av de gamle lekene enda??

Mamma sparte på alt som var. Er kjempekjekt å ha de gamle lekene sine enda syntes jeg. Noe er fortsatt i daglig bruk, sånn som lego, duplo, briobane og barbiedukker. :D

Mine gamle barbiedukker, som også inneholder mamma sine gamle barbiedukker, har mine søsken lånt, og Sofie skal arve dem igjen. Noen av mine gamle bamser har hun også.

Jeg har jo mange yngre søsken, så de av lekene som overlevde alle dem, og hadde noen spesiell verdi, er blitt tatt vare på. En del ble ødelagt da vi hadde flom i kjelleren da.

Det meste er tatt vare på..Lego, brio-byggesett, duplo, dukker, togbane, lekebiler, byggeklosser av tre, uteleker som bøtter og spader osv. og en haug av andre små "skatter" :)

Barbie dukker.. Ligger fortsatt godt bevart på loftet hos mamma..:) Nå har jeg bare født gutter, så spørs om de noen gang vil se dagens lys igjen!:p

Barbie og Lego ble flittig brukt her, ellers hadde jeg masse kasetter med tilhørende bøker (fra Disney bla.) og Disneyfilmer. Tror ikke noe er spart på eller i brukbar stand - desverre. Kunne virkelig tenkt å ta vare på kasettene, fine historier og blir nok en retro-gig.

Lekte med biler jeg hehe..trodde selv jeg var gutt,det hendte jeg lekte litt med duplo og men biler var det tøffeste :D

Lekte mest med skogen bak huset ;)
Så den står der jo fortsatt selvom vi har flyttet

Elsket barbiedukkene min, sukk..............har to gutter 4 og snart 8 år og de ofrer ikke dukkene et blikk engang ;)

Barbie, papirdukker, Nick og Nicky (eller var det Nina og Nicki? ), dukker, Lego, syklet masse ute, Sylvanian Family, dukkehus og m.m.

Duplo/lego, bøker, kassetter med eventyr og sanger og noen bamser er ting som mamma har tatt vare på og som ungene leker med nå :)

Har noen dukker og dukkeklær, og rester av et dukkehus og en barbie som vesla har arva etter meg. Har også tatt vare på ei vugge som faren min lagde til meg og ei dukkeseng fra en av foreldrene mine. Koselig med litt eldre ting. Vesla har også arva ei gammel Simovogn fra kusina mi :)

Har noen dukker og dukkeklær,masse barbi med utstyr,glansbilder,duplo,togbane og dukkehus med dukker og møbler.
Noe tok jeg fremnår guttene var små,togbane og duplo.
Jentene har no fått frem dukkene og klærene,men venter til de blir større med å finne frem barbi og dukkehuset...
Glansbildene er mine:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Mamma har tatt vare på lego og brio togbane. Men hun har beholdt legoen hos seg selv. Så har barna noe å leke med der.

Jeg husker jeg lekte mye med Barbie. Hadde både huset og bilen,men.solgte det for å kjøpe noe annet (husker ikke hva nå da...).

Jeg har forøvrig benken min som jeg hadde som liten og gyngehesten:-)

Jeg lekte mye med My litle pony :) og de har gutta overtatt ;) Ellers var det togbane, som mamma og pappa har hjemme hos seg.

Ut over dette var vi i grunn masse ute og lekte på en gård med kuer :)

Playmo - som unga mine har fått nå da. Mamma tok vare på alt.
De hele figurene fra kinderegga :-P hadde sikkert hundre..
My little pony figurene.

Barbie og My little pony var blandt favorittene, i tillegg til duplo og Lego. Vi hadde ogsÅ en periode vi lekte med lykketroll og Turtlesfigurer. Foreldrene mine har ogsÅ tatt vare pÅ en del dukker og dukkeklÆr, babyleker, puslespill og en haug bØker.

Lekte mye med Lego, Barbie, Playmobil og dukker samt en rekke andre ting. Dessverre kastet mamma det meste når hun solgte det store huset vi hadde bodd i :(. Veldig trist, for disse tingene kunne min gutt og mine tantebarn hatt stor glede av i dag.

Her gikk det i Playmobil, Skala, Duplo, Bamser, Barbie dukker.. Ellers samla jeg på mye - klistremerker, pokemon-kort, viskelær, glansbilder, Spice-girl kort, Backstreet Boys kort.. WITCH blader.. og mer.. :p

Jeg er nå den elste i familien av barnebarn så mine søskenbarn og min lillesøster har lekt med barbiene, selv om de ikke har vært så veldig interesserte. Men en del av dem er blitt ødelagte. :/ Skalaen har min lillesøster fortsatt. Og bamsene har jeg gjømt i boden sammen med alle samlingene mine + en del andre ting fra barndommen som jeg har gode minner fra. :) Alt ligger i en stor eske.

Back
Topp