Leker/aktiviteter i babyshower

Vimsen88

Glad i forumet
MayDay2021
Sensommerskattene 2023
Hjelpes! Jeg arrangerer babyshower for ei venninne, og har jo helt glemt aktiviteter/leker. Ingen av oss er særlig keen på leker i utgangspunktet, så jeg vet at hun ikke vil ønske noe svære greier. Jeg har «måle magen»-leken, og tenker Baby predictions kan være kjekt, men finnes det en tredje, kjekk greie som kan passe til babyshower som arrangeres med både menn og kvinner i flokken?

Til den for meg hadde gjestene med seg babybilde/barnebilde av seg selv, så måtte jeg gjette hvem som var hvem. Noen var jo åpenlyst da :P

I en jeg var på hadde de et bilde av mor og et av far til hver deltaker også var de klippet opp i striper med hårfeste/panne, øyenbryn, øyne, nese, lepper og hake. Så skulle vi sette sammen hvert vårt bilde av hvordan ungen kom til å se ut. Resultatet ble ganske morsomt :p

Smake på babygraut, middagsglas md bind for auene og gjette ka det er. Alle tar med babybilde av seg og den kommande mor gjette kim som e kim.

I de babyshower jeg har vært i har jeg tenkt at dette er de to aktivitetene jeg synes har vært verdt å ra med seg:

Bilde av alle gjester som barn/baby og gjette hvem det er.

Kjøpe en bok hvor all gjestene skriver en hilsen og gjetter dato for fødsel, lengde og vekt på barnet - eventuelt kjønn om de ikke vet ☺️ koselig å ha senere

Min personlige favoritt: Alle gjestene skriver noe de kan bidra med å lære videre til den nye verdensborgeren :) Alt fra å spille gitar til å lage blomsterbukett, å spikke eller bake. Legges i en haug, vordende forelder må gjette hva som er fra hvem.

Back
Topp