Lekeland

OldieGoldie

Elsker forumet
Gammel bruker her, som er gjenoppstått for øyeblikket..

Jeg og en venninne vurderer seriøst å starte et lekeland her vi bor, da det er over 100 km til nermeste lekeland, og markedet er her uten tvil. Men vil gjerne ha litt input fra andre foreldrer, nå som vi er i idèfasen, så hadde satt stor pris på om dere ville svart meg på noen få spørsmål :)

Forslag til fengende navn på et lekeland?

Hva skal til for at dere som foreldre velger et lekeland over et annet? Da tenker jeg for eksempel på ting som gratis Wi-Fi osv :)

Hvilke attraksjoner tror dere hadde vert kjekkest for deres barn å ha der?

Andre idèer dere vil komme med? :)

Flott tiltak! Her er noen av grunnene til at jeg IKKE besøker lekelandet i nærheten av oss:
-dårlig hygiene
-dårlig usunn mat
-ikke lov å ha med medbrakt mat og drikke
-dyrt

Hvorfor ha gratis wifi? Syntes foreldrene kan leke sammen med barna sine jeg.

Og jeg er av oppfatningen om at barn fint klarer leke selv, uten at voksne alltid må være med :) Derfor er gratis Wi-Fi et godt alternativ for de som ønsker det. Særlig store barn pleier vel sjeldent å ha foreldrene trakkende i hælene på et lekeland :)

Men takk for annen input :)

Sikkert kjempelurt!

Vi er ikke så ofte på lekeland, men var der for ikke lenge siden.

Det vi iallefall savna var:
-Sunnere alternativer enn pølser og hamburger og det som er vanlig på et lekeland.
-Alternativer uten feks egg, eller andre matallergier.
-at det ikke er lov med medbrakt. Iallefall et problem for oss med barn med matallergier når det ikke er andre alternativer å få kjøpt.

Ellers er jeg ikke så kravstor med tanke på lekeapparater og sånn.

Veldig fint hvis det er sittegrupper litt rundt om i bygget sånn at man kan følge barna rundt.
Liker godt at det er egen lekeplass for de minste barna.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Datteren til hun som jeg eventuelt skal starte med har faktisk flere matallergier, så det vil nok bli tenkt på av oss også. Og verdi for pengene når det kommer til maten :) Takk for godt innspill, Klatremus Lillemann :)

Lekeapparater så må det være noe for de helt minste som ballbasseng og sklie som er i en liten del for seg selv. Ellers samme som leos lekeland, syns det er ganske grei størrelse på et sånt sted. alt må være gjerda inn med netting osv. høye skiler, klatreopplegg.. boksesekker, trampoline, kanskje et sånt tunnell opplegg der man går å så snurrer tunnellen rundt, når man går på en slags bru.. tivolispeil som er uknuselig der man ser annerledes ut når man ser i det. kanskje et eget speilrom? og et spøkelsesrom?
Og ellers bra hygiene, sunn mat og drikke eller hvertfall noe annet enn fastfood og slush og brus..

Salg av SUNN mat! Irriterer meg alltid på lekeland og andre "barnesteder" at mat for barn det er kun pølser og vafler ol.

Gratis inngang for foreldre! Betale kun for barna. Det er positivt for dere også, da det automatisk vil være flere voksne som passer på og antageligvis handler kaffe og mat.

Egen krok med øvre aldersgrense for de aller yngste.

Sent from my iPhone using BV Forum

• Liker
Reactions: BMC
Bra service er et must :) i nærheten har vi 2 store lekeland. Det ene som ligger litt lengre unna har mye bedre service :) da med tanke på feks å ha bursdagsselskaper der :) det ene stedet er mye flinkere til å delta.

Gratis wi-fi er en fin gode :)

Kjempefint tiltak!! Masse lykke til :)

Syntes det kunne vært gratis opptil 2 år :) når de akkurat er fylt 1 år, så er så små :)
Wi-fi er nok flott for de som har større barn.
Sunnere mat er jeg ikke så opptatt av,for det er ikke hver dag man er der.
Vi spiser uansett som regel før vi går inn :)

Sent from my iPad using BV Forum

På lekeland i nærheten av oss er den miste avdelingen for 0-5 år. Syns det er alt for høy grense, dem største ungene er så rautete og ville. Ellers er hoppeslott, og trampoliner supert. Klatre greier med nettinger og sklier i forskjellige fasonger. Sikkerhet er vel det viktigste, siden barn faktisk flyr rundt aleine. Ordentlig mat som ikke koster skjorta, og ansatte som liker barn. :)

Synlig skjema på at apparater ol blir vasket fast ( slik som på toaletter på kjøpesenteret). Det er det største minuset ved slike steder! Og at det ser pent og ryddig ut. Slitne gamle lekeland ( som i tillegg er møkkete) er esj.

Sunn mat, enkelt å se ungene / sitteområder rundt i lokalet, gratis for voksne og free wifi er aldri dumt;-) og kanskje mulighet for bursdagsopplegg?

Sent from my iPhone using BV Forum

Mener dere at dere ønsker å drive et lekeland i en eksisterende kjede? Eller starte opp noe helt nytt?

For meg er vel sikkerhet det viktigste. At jeg føler jeg kan slappe av for at ungen min ikke kan skade seg på skarpe kanter, falle fra høyder der det ikke er mykt underlag etc. Betaler man for å gå i lekeland skal man slippe å uroe seg for sånt:) da kan man heller bruke gratis natur;)
Mulighet for billig, god mat, oversiktlige områder så man kan sitte litt og følge med barna:)

Og jeg er av oppfatningen om at barn fint klarer leke selv, uten at voksne alltid må være med :) Derfor er gratis Wi-Fi et godt alternativ for de som ønsker det. Særlig store barn pleier vel sjeldent å ha foreldrene trakkende i hælene på et lekeland :)

Men takk for annen input :)

vi opplever som regel lekeland sammen med barna. ja, vi kryper oppi alle ting. god trening det ;)
og barna våre er 5 og 7 år. tenker når de er eldre er de for gammel for lekeland.

henger meg på de andre her mtp god hygiene, mindre støy!! sunn mat , medbrakt mat ol.

Mener dere at dere ønsker å drive et lekeland i en eksisterende kjede? Eller starte opp noe helt nytt?

For meg er vel sikkerhet det viktigste. At jeg føler jeg kan slappe av for at ungen min ikke kan skade seg på skarpe kanter, falle fra høyder der det ikke er mykt underlag etc. Betaler man for å gå i lekeland skal man slippe å uroe seg for sånt:) da kan man heller bruke gratis natur;)
Mulighet for billig, god mat, oversiktlige områder så man kan sitte litt og følge med barna:)

Vi tenkte å starte opp noe helt nytt, utenfor kjede :) Da kan vi lage det akkurat slik som vi (og våre kunder) vil ha det!

Takk for alle gode input her! Supert at så mange er med å bidra i denne tråden :)

For oss er følgende viktig: gratis wifi (med 3 barn i ulike aldre og ulike interesser, er det tryggere og bedre for oss å ha en fast base hvor de finner oss, enn at vi løper etter dem. Dessuten vil de eldste absolutt ikke trekkes med oss i lekeland:-) snuppa sover gjerne mens vi er der og da må jo en sitte og se på ei vogn. Mange grunner, egentlig). Gratis kaffi er et pluss, gratis inngang for voksne og barn under 1-2år. Føles bedre å betale mer for de lekende barna!!!

Sunne matalternativer. Men allikevel "lette" og fristende slik at barna vil ha dem. IKKE slush!!!! Er et evig mas og gulvet i lekeland med slush er alltid søkk klissete.

Rent- spesielt på toaletter. Gode stelleplasser. Obs renhold i ballbinger etc. Minst mulig tekstiler.

Gulvvarme! Mange lekeland er i gamle lagerhaller etc. Blir fort veldig kaldt (Og da mener jeg VELDIG), men man merker det ikke på barna fordi de er svette og varme i kroppen av leking. Ikke bra med slik avkjøling.

Lykke til!!!

For oss er følgende viktig: gratis wifi (med 3 barn i ulike aldre og ulike interesser, er det tryggere og bedre for oss å ha en fast base hvor de finner oss, enn at vi løper etter dem. Dessuten vil de eldste absolutt ikke trekkes med oss i lekeland:) snuppa sover gjerne mens vi er der og da må jo en sitte og se på ei vogn. Mange grunner, egentlig). Gratis kaffi er et pluss, gratis inngang for voksne og barn under 1-2år. Føles bedre å betale mer for de lekende barna!!!

Sunne matalternativer. Men allikevel "lette" og fristende slik at barna vil ha dem. IKKE slush!!!! Er et evig mas og gulvet i lekeland med slush er alltid søkk klissete.

Rent- spesielt på toaletter. Gode stelleplasser. Obs renhold i ballbinger etc. Minst mulig tekstiler.

Gulvvarme! Mange lekeland er i gamle lagerhaller etc. Blir fort veldig kaldt (Og da mener jeg VELDIG), men man merker det ikke på barna fordi de er svette og varme i kroppen av leking. Ikke bra med slik avkjøling.

Lykke til!!!

Kjempe fint svar, er takknemlig for input'en! Wifien kommer nok til å være på plass tenker jeg, ja! Tror det hadde vert et irritasjonspunkt for mange dersom det ikke hadde vert der :)

Og har veldig lyst å starte opp med et sunt konsept når det kommer til mat. Har selv sett meg lei på å overbetale for en pølse med pomfri. Jeg personlig er villig til å heller betale (mer om det trengs) for et sunt og godt måltid.

Du har fått mange fine forslag. Synes det er er flott med gratis inngang for voksne og barn under 1-2 år. Men jeg synes ikke det nødvendigvis bør være lov å ha med medbrakt mat hvis dere tilbyr både sunn og allergivennlig mat. Og jeg hadde ikke tilbudt gratis kaffe, dere må jo også tjene penger! Det er dyrt å drive. Lykke til! Håper dere får det til :-)

Du har fått mange fine forslag. Synes det er er flott med gratis inngang for voksne og barn under 1-2 år. Men jeg synes ikke det nødvendigvis bør være lov å ha med medbrakt mat hvis dere tilbyr både sunn og allergivennlig mat. Og jeg hadde ikke tilbudt gratis kaffe, dere må jo også tjene penger! Det er dyrt å drive. Lykke til! Håper dere får det til :)

Det blir nok ikke lov med medbragt mat, for som du sier så er det veldig dyrt å drive, og noe må vi ha å tjene på. Jeg vil heller fokusere på at vi tilfredsstiller de besøkende med den maten som vi kan tilby, både kvalitets og prismessig :)

Back
Topp