Lekekamerater

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Oppfører barna deres seg veldig forskjellig rundt forskjellige lekevenner? Er det noen de liker mye bedre enn andre? Liker de best dem de møter ofte, eller går det på andre ting? Leker de sammen nå?

Felix var lenge veldig skeptisk til jevngamle barn, mens han hele tiden har vært veldig ivrig med de som er litt gamlere. Nå er han mye tryggere på de jevngamle, spesielt de han møter ofte. De vi ser hver uke bruker han bare noen få minutter på å varme opp til når vi møtes. Så er det pussig nok en jevngammel gutt vi kjenner, som han liker like godt hver gang de møtes. Vi ser ham bare ca annenhver mnd, men begge de to lyser opp og leker med en gang. De har lekt sammen siden de var året, mens med alle de andre så leker han bare side om side. Jeg synes de er så søte når de leker med de samme lekene, snakker sammen, deler alt, og viser hverandre hvordan ting virker. Skulle litt ønske at han lekte slik med dem vi møter oftere.

Kjenner igjen en del av dette du skriver om her. Emma har også en jente hun trekker seg til, mer enn andre. Men hun er ikke ett sjenert barn (enda iallefall). Hun leker med de fleste, selv om hun kan være fryktelig bestemt hehe

Jeg vet at Alma har en favoritt blant jentene i barnehagen, og at de to leker veldig bra sammen. Hun skal dessverre slutte... men mammaen hennes har også lagt merke til hvor godt de går sammen, så hun ville gjerne ha mailadressen min så hun kan invitere Alma i bursdagen [:)]. Jeg har levert Alma og hørte henne rope gledesstrålende "Amma!" og vet at de pleier å mate hverandre når de spiser[;)].

Ellers elsker hun sine to kusiner på fire år. Løper etter dem og vil holde i hånda. Da løper de gjerne bare ved siden av hverandre og ler. Eller så sitter de og pusler eller lignende. Alma roper høylytt etter dem det hun klarer å si av navnet deres ("-ia" og "-ea")

jeg fikk høre i bhg at de var en gjeng på 4 stk som pleide å leke sammen, men spesielt har jeg merket meg han ene gutten.
sebastioan og gutten har dumpet, sklidd og løpt sammen uten når jeg har hentet.
de sier i bhg at de ofte leker sammen :)

i tillegg er det ei jente som er veldig opptatt av sebastian.
hun sa visst "bastian" ofte hjemme og rett før de skulle i bhg, så det er hyggelig.

Back
Topp