Lekegrind

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Sitter og ser på ulike typer lekegrinder. Vi har en stor hund som er mye i stua sammen med oss, så da vil jeg ha en lekegrind som babyen kan være i når jeg pyssler rundt i stua/kjøkkenet og sånt.

Ser f.eks. Pippi lekegrind (Basson) er på tilbud på Jollyroom, den har mål 80x80 cm. Mens baby dan på 100x100 cm koster nesten en tusenlapp mer.. begge har funksjonen at man kan justere høyden på bunnen. Er det noen grunn til å ikke kjøpe den minste? Blir den veldig fort liten?

Vi kjøpte en på 100x100cm på finn.no når vi skulle ha nr 1.. kjempe fin stand og kunne stille den i forskjellige høyder og kjøpte den da for 400 kr eller noe.. meeeen eldste jenta hatet å være oppi der når hun ble større :P jeg selv hadde lyst på en med myke sider, sånn med "stoff-vegger", med tanke på at det blir mye skalling, knall og fall etterhvert ;)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Veldig fin å ha så lenge babyen ikke beveger seg så mye :P (vår er 100x100) Med en gang han ble mer mobil ble det bare stanging og hyling og misfornøyd unge :P Ble brukt til lekeoppbevaring en stund, så heiv vi den på loftet!

Nå skal den monteres med en gang slik at lillebror ikke risikerer å få storebror og hans leker over seg til enhver tid ;)

Vi har ei gammel som e arva etter meg og mine søsken ;)
Den e rund, kan ikkje justere bunnen, men den har myke sider og eg og ungan elske den ;)

Men om jeg skal regne med at mini går lei av lekegrinden etterhvert som han blir større og mer aktiv, så er det kanskje ikke nødvendig med større enn 80x80? :-)

Vi skal også ha en gammel en, låne en av mamma og pappa. Den kan justeres i høyden, tror jeg, men usikker på hvor stor den er.

Men om jeg skal regne med at mini går lei av lekegrinden etterhvert som han blir større og mer aktiv, så er det kanskje ikke nødvendig med større enn 80x80? :)

Jeg vet ikke, har ikke hatt med de andre, men jeg tenker som deg, sikkert stort nok :)

Jeg vet ikke, har ikke hatt med de andre, men jeg tenker som deg, sikkert stort nok :)

Vårres e nåkk ikkje 100x100....
Litt vanskelig å sei sia den e rund...
Så eg vil tru 80x80 e nåkk...
Men eg digge vårres og ungan har kosa seg oppi der før dem når alt som e rundt seg og slepp å bli frustrert før at ting e langt borte...
Kan henge leka i nettingen og har enda ikkje opplevd at dem har slått seg sia det ikkje e nåen harde kanter!

Jeg har en sånn 6-kantet basson lekegrind! Den kan og deles og brukes som peisbeskyttelse, trappegrind og romdeler :)

Tipper vi ender på den på 80x80 cm jeg.. Da tar den mindre plass i stua også :P Er de første månedene som er viktigst for oss, så jeg kan kunne bevege meg rundt i stua og kjøkkenet samtidig som hunden er inne liksom :-)

Skulle det bli behov for lekegrind etter den er for liten får jeg kjøpe en brukt på nettet :-) Når barnet blir større trenger vi jo ikke oppjusterbar bunn lenger heller, så da får jeg sikkert tak i en fin, brukt :-)

Jeg har en sånn 6-kantet basson lekegrind! Den kan og deles og brukes som peisbeskyttelse, trappegrind og romdeler :)
En slik har vi også! Praktisk at den kan brukes til flere ting :)
Brukte ikke lekegrind til storesøster før hun begynte å krype, men vi må ta den i bruk med en gang til lillebror slik at ikke storesøster får tak i han :P Brukte vugge i stuen til storesøster på dagtid, men tror ikke det blir helt trygt nå hvis storesøster er hjemme :P

her blir det ikke grind denne gangen heller. Har i trappa.
Storesøster må lære seg at babyen ikke tåler så mye.
Jeg klarte meg uten grind da jeg var lita, så tenker at det må vel mine barn også gjøre ;)

Men 80x80 er nok stor nok den skal du se.

her blir det ikke grind denne gangen heller. Har i trappa.
Storesøster må lære seg at babyen ikke tåler så mye.
Jeg klarte meg uten grind da jeg var lita, så tenker at det må vel mine barn også gjøre ;)

Men 80x80 er nok stor nok den skal du se.

Ja, årsaken til at jeg trenger er at jeg har en 53 kg stor trekkhund som gjerne vil være sammen med oss inne når vi er hjemme. Han er det litt vanskelig å lære at han må være forsiktig, for det skal ikke mer til et han tramper litt feil, så kan han gjøre stor skade.. Han er snill som et lam, og er veldig forsiktig av seg, men når man er så stor og sterk er det fort å gjøre et lite feilsteg, og det kan få fatale konsekvenser for en liten baby :-( Så da syns jeg det er praktisk å ha en litt høy lekegrind som babyen kan være i om jeg trenger å gjøre husarbeid i stua/kjøkkenet eller lignende :-) Dessuten er hunden gal etter kosedyr og leker, så det kan være praktisk å ha lekene et sted han ikke kommer til i begynnelsen til han har vent seg på at det ikke er lov å stjele babyens leker :P

Ja, årsaken til at jeg trenger er at jeg har en 53 kg stor trekkhund som gjerne vil være sammen med oss inne når vi er hjemme. Han er det litt vanskelig å lære at han må være forsiktig, for det skal ikke mer til et han tramper litt feil, så kan han gjøre stor skade.. Han er snill som et lam, og er veldig forsiktig av seg, men når man er så stor og sterk er det fort å gjøre et lite feilsteg, og det kan få fatale konsekvenser for en liten baby :-( Så da syns jeg det er praktisk å ha en litt høy lekegrind som babyen kan være i om jeg trenger å gjøre husarbeid i stua/kjøkkenet eller lignende :) Dessuten er hunden gal etter kosedyr og leker, så det kan være praktisk å ha lekene et sted han ikke kommer til i begynnelsen til han har vent seg på at det ikke er lov å stjele babyens leker :p

ser den.

Back
Topp