Lekegrind hvor lenge?

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Hvor lenge brukte dere lekegrind til deres små??

Ikke hatt til nå, litt pga plass... Men er håpløst å gå fra stua og inn på kjøkkenet nå... Ruller jo avgårde fortere enn lynet :P

Men er nå seks mnd så spm er om den bare kommer i hus for å så bli tatt ut igjen....

Eldste hadde vel til nesten året tror jeg. Har tenkt å finne den frem til lille som snart blir 5.

Her står den i stua ennå, men blir mest brukt til å samle sammen leker i.

Avhengig av den foreløpig, nesten 9 mnd. Blir vel å bruke den en stund til regner vi med.

Har brukt den fra hun var ca 5 mnd ok kommer sikkert til bruke den til hun er halvannet.
Er grei når hun skal sove eller jeg må gjøre ting. har tre hunder også så :)

Hadde ikke giddet. Rydd vekk det som er farlig og la ungen rulle i vei.

Ikke så mye farlig akkurat... Men dunker borti veggene...

Om vi kjøper grine så vil ho nok uansett få være mye fri på gulvet men kjekt å ha en plass når en feks skal sette på en klesvask ;)

Hadde med nr 1. Men ble sjelden brukt. Mer oppbevaringsplass for lekene. Med nr to så jeg ikke poenget med en. Så kjøpte aldri da :p

Til nr 1 brukte jeg den fra hun ble født til hun var 1 år ca, og sikkert det samme nå med nr 2:) Har 2 hunder så syns det er greit å ha et "fri sted" for babyen, + at det er kjekt å ha henne der når man skal ut av rommet:)

Bruker fortsatt nesten daglig og han er 17 mnd. Er så utrulig nysgjerrig og fiklete at jeg kan ikke ha en ting på kjøkkenbenken engang uten at han stjeler det. Har åpen løsning og han sitter i den når jeg lager middag, hvis ikke så stikker han av med både mat, kniver, fjøler og lignende. Jeg synes det er bedre enn at han skal sitte i stolen sin ved bordet.

hadde lekegrind til første, men den ble ikke brukt. sto bare i veien. kommer ikke til å ha lekegrind nå til nr to.
ryddet vekk det som man var redd for og det som kunne være farlig.
hadde hund og katt da første var lita, har ny hund og to katter nå. hunden har egen plass der ingen skal forstyrre den, og hunden lærer at den kan se og lukte på baby, men ikke "røre".
man må selvfølgeig følge med både baby og husdyr og ikke forlate de alene.
ellers så får ungen utforske og lære at noen ting er ikke røre.

Lekegrinden vi hadde kunne også brukes som ovnbeskytter.. og det var det eneste den ble brukt til. Aldri som lekegrind :)

Solgte min nå , lille er 9.5 mnd. Brukt ytterst lite. Mest til å oppbevare leker. Vil si det var et lite bomkjøp ja. Jeg har kjøpt reiseseng. Tenker å bruke den isteden ( hvis jeg vil dusje alene feks).

Back
Topp