Lekegrind eller vugge i stua??

mammainnlandet

Betatt av forumet
Jeg og samboer sitter å vurderer lekegrind eller vugge.. det er ment som «babyen’s fristed».. hvor lille kan ligge å slappe av, pludre, sove, leke etterhvert osv.
ser for meg at lekegrind kan bli mere brukt enn vugge?:facepalm: Hva tenker dere?
Her i huset vi bor nå- er det ikke plass til lekegrind. Vi håper at huset vi skal flytte til er ferdig enten før termin eller i verstefall at vi har flyttet inn til jul..

Jeg og samboer sitter å vurderer lekegrind eller vugge.. det er ment som «babyen’s fristed».. hvor lille kan ligge å slappe av, pludre, sove, leke etterhvert osv.
ser for meg at lekegrind kan bli mere brukt enn vugge?:facepalm: Hva tenker dere?
Her i huset vi bor nå- er det ikke plass til lekegrind. Vi håper at huset vi skal flytte til er ferdig enten før termin eller i verstefall at vi har flyttet inn til jul..

Med min første brukte vi lekegrind. Han lekte oppi der, sov korte dupper frem til 3 mnd, grinda var mye i bruk hver dag frem til han begynte å krabbe. Da var grind uaktuelt. Men absolutt verdt det likevel.
Med den andre babyen satte vi opp grinda og tenkte reprise i bruk, men nei! Pælma ut grinda etter 3-4 uker, babyen skreik så fort hun ikke var i armene våre, sov ikke noe annet sted enn PÅ oss hele tiden. Våknet og grått tvert hun ble lagt ned. Så da kjøpte vi slyngevugge i stedet og den ble mye brukt,

Så mitt tips er kanskje å vente til etter fødsel og se hvilke av de to det blir mest bruk for :)

Ingen av mine to aksepterte noe vugge eller lekegrind. De skulle ligge inntil eller bæres. Kunne til nød legges i et nest eller på lekematte på gulvet i 2min hvis jeg var heldig. Brukte blant annet 1 time på å tømme oppvaskmaskinen når mannen var på sjøen f.eks. for kunne ikke legge de fra meg mer enn noen min per gang. Etter rundt 3mnd aksepterte nr 2 å sove litt i vogn, mens nr 1 ville nesten bare sove sammen med/på oss til hun ble nesten 1år. Om hun en sjelden gang sovna i vogna sov hun maks 30-40min. Kjøpte vugge til første. Solgte den ubrukt etter 5mnd.

Villa ha venta, evt. heller hatt ei stuevogn som kan bli barnehagevogn om den ikke blir brukt. :)

Gleder meg til nr 3 :hilarious:

ÅIngen av mine to aksepterte noe vugge eller lekegrind. De skulle ligge inntil eller bæres. Kunne til nød legges i et nest eller på lekematte på gulvet i 2min hvis jeg var heldig. Brukte blant annet 1 time på å tømme oppvaskmaskinen når mannen var på sjøen f.eks. for kunne ikke legge de fra meg mer enn noen min per gang. Etter rundt 3mnd aksepterte nr 2 å sove litt i vogn, mens nr 1 ville nesten bare sove sammen med/på oss til hun ble nesten 1år. Om hun en sjelden gang sovna i vogna sov hun maks 30-40min. Kjøpte vugge til første. Solgte den ubrukt etter 5mnd.

Villa ha venta, evt. heller hatt ei stuevogn som kan bli barnehagevogn om den ikke blir brukt. :)

Gleder meg til nr 3 :hilarious:
Jeg har allerede gått for «stuevogn» og tror det blir det fremfor både vugge og lekegrind.. :laughing002
førstegangsmor, ikke såå gjennomtenkt, men så har jeg sett det funke i andre sine hjem- og hadde en tanke om at det var greit å ha hjemme hos oss også
Dropper hele greia og kjøper heller hvis jeg ser behovet. Da slipper jeg å kaste bort penger også:facepalm:

Med min første brukte vi lekegrind. Han lekte oppi der, sov korte dupper frem til 3 mnd, grinda var mye i bruk hver dag frem til han begynte å krabbe. Da var grind uaktuelt. Men absolutt verdt det likevel.
Med den andre babyen satte vi opp grinda og tenkte reprise i bruk, men nei! Pælma ut grinda etter 3-4 uker, babyen skreik så fort hun ikke var i armene våre, sov ikke noe annet sted enn PÅ oss hele tiden. Våknet og grått tvert hun ble lagt ned. Så da kjøpte vi slyngevugge i stedet og den ble mye brukt,

Så mitt tips er kanskje å vente til etter fødsel og se hvilke av de to det blir mest bruk for :)
Du skulle være med i svaret mitt over, men ble ikke med., vi dropper både vugge og lekegrind! Går heller for «stuevogn» da jeg har en gammel simo Classic vogn som jeg ønsker skal brukes:D da sparer vi pengene så leng!

Får lekegrind gratis av en venn som igjen hadde arvet den, så vi tar det derfra og ser hva den lille aksepterer :)

Vi hadde lekegrind og brukte den egentlig mest fra babyen kunne rulle/krabbe, da det var fint å ha et trygt sted å legge han når man måtte ordne med noe, som ikke bare var vogna - for der ville han ikke være når han var våken.

Men før den tid var det ikke noe sted vi kunne legge han ned uten at han begynte å gråte, så da var det bæring hele døgnet.

Vi hadde lekegrind og brukte den egentlig mest fra babyen kunne rulle/krabbe, da det var fint å ha et trygt sted å legge han når man måtte ordne med noe, som ikke bare var vogna - for der ville han ikke være når han var våken.

Men før den tid var det ikke noe sted vi kunne legge han ned uten at han begynte å gråte, så da var det bæring hele døgnet.
Fint å høre :smiley-ashamed008 da sparer jeg heller litt penger og avventer for å se behovet vårt:Heartred

Her i hus har vi hund og ei lita på halvannet år når baby kommer, så vi bruker nok lekegrind. Fungerte veldig godt med første og ble brukt veldig mye. I tillegg hadde vi newborn Seat til Tripp trapp stolen, slik at baby var med på alt jeg måtte gjøre på dagtid (spise, husarbeid osv) :happy:

Vi brukte lekegrinda masse. Sov der på dagen og etterhvert lå der å pludret med leker osv. Stor nytte av den. :) Tenker å ha en nå også, så får vi se om det blir like stor nytte denne gangen også :)

Vi hadde sprinkelseng i stua de første 5 månedene kanskje, og han sov aldri der, men kunne ligge der litt og plundre hvis jeg skulle på do osv. Vi har hund, og har aldri latt de være alene, selv om hunden er snill :) Bytta den ut med lekegrind som vi hadde en stund, den brukte han mye, koste seg oppi der:)

Back
Topp