Leke ute i gresset?

LadyDa

Elsker forumet
Hvordan gjør dere det når dere har de små med ut disse fine vårdagene? Får de feks krabbe rundt i gresset??[8|] Mini putter jo alt han finner i munnen, så foreløpig har jeg bare latt han krabbe rundt på plattingen her.. Tenkte jeg kunne kjøpe bomullsvotter for å hindre at han putter ting i munn, men fant egentlig ut at han kommer jo bare til å ta ansiktet ned i gresset og smake likevel..[&:][8D] Så hva gjør dere? Lar dere dem krabbe rundt og spise gress/jord/sand?? (regner med at de får i seg litt selv om man følger aldri så godt med[;)]). Det er kanskje ikke så farlig..?[8|]

Hun krabber og leker OVERALT. Inkludert i gresset og i sandkassa[;)]
Som regel lar jeg hun bruke smokken når hun er de(spesielt i sandkassa). Men ikke alltid.
Blir alltid litt sand og jordspising, men sånn er det bare! Kommer til ågjøre det samme i barnehagen[;)]

Vi pleier å ha pledd på plenen, men hun er veldig opptatt av gresset. Plukker litt, studerer det og putter i munnen, selv og jeg prøver så godt jeg kan å følge med! Hun har sikkert svelgt ned litt å, men det gjorde sikkert vi å da vi var små [:D] Tror ikke det er så veldig farlig men..
Egentlig en veldig krevende alder nå. Man må følge med heeeele tidene og ALT skal i munnen.... [:)]

Lillegutt er mest oppe på verandan men har vært litt i gresset også. Jeg gir han ofte smokken når han er ute på gresset for da putter han ikke alt han finner i munnen...men ikke alltid det funker :)

Joda, vi har begynt å venne magen på gress, jord og annen villskap.... Han skal jo snart i barnehagen[;)]HAHA

Her tar vi bare med et teppe ut, men å hindre han i å putte ting i munnen funker ikke så eg tar det bare ut igjen.

Her krabber knotten rundt både på gresset og i blomsterbedd ;) men jeg putter i smokken og den tar han ikke ut så da får han heller ikke putta noe i munnen ;)

C får krabbe i gresset, men hun er ikke så veldig opptatt av å spise på ting faktisk, er mer på å ta på og rive og slite i alt mulig.. Spiste en del sand i syden da[8D] og en blomst og litt gress har hun smakt på ute i hagen, men jeg plukka det fint ut igjen og kasta det langt vekk[;)]

Jeg synes det er viktig at de blir vandt med å leke ute, uten at alt skal være så "farlig", så får man heller bare være ekstra oppmerksom på om de putter noe i munnen[;)]

Her får han leke både på gresset og i sandkassa. Prøver å bruke smukk,men ikke alltid det fungerer. Han har smakt på sand og det var ikke noe godt...hehe

her leker han over alt nå...

ORIGINAL: H i l l a

Joda, vi har begynt å venne magen på gress, jord og annen villskap.... Han skal jo snart i barnehagen[;)]HAHA

Samme her, hihi [:D] Putter i smokken, men den spytter han nå ut igjen uansett hvis han absolutt vil smake på noe [8D] Følger med på at han ikke får tak i noe som kan settes i halsen da.

Noah setter seg så fint på gresset, plukker en løvetann og begynner å demontere. Han river blomsten i tusen biter og sitter og studerer hver bit han river av. Jeg dør av latter!!!
Så ja, han leker i gresset. Om han vil spise det, så får han bare gjøre det, det kommer alltids ut igjen. Gress er fiber! [8D]
Jord og sand har han prøvd noen ganger og han syns ikke det er så veldig godt, så han stopper som regel når hånda er på vei inn i munnen.. Ellers må vi bare plukke det ut igjen.
Han prøvde å smake på løvetannen idag også, men da stoppa jeg han. Den er riktignok ikke giftig, men han MÅ ikke på død og liv spise alt han finner heller.. hehehe.. [8D][:D]

ORIGINAL: citadel

Jeg har hatt han på et pledd på gresset i hagen. Det funket geit, men han klarte jo likevel å komme seg til enden av pleddet og begynte å pakke gress og jord i munnen. Jeg bare plukker det ut igjen og så blir han en smule fornærmet[8D]

Akkurat sånn er det her også [8D]

Vesla er overalt og putter alt hun finner i munnen. Hun får bare utforske verden, så får jeg heller løpe etter og plukke ut sand og jord av munnen hennes. Smokken spytter hun ut når hun finner noe spennende uansett[;)]

Jeg oppfordrer Jesper til å krabbe i gresset[:D] Første dagen pakket han alt gresset i munnen, men synes egentlig ikke det var noe godt[8|][:D] Tenker Kua og de fleste dyr spiser gress, så så farlig kan det jo ikke være. Men misforstå meg rett, sier klart nei, det er ikke lov å spise gress[:D]. Nå synes Jesper det er veldig morsomt og fasinerende å dra gresset opp med hendene, og se på det, og ikke fullt så mye spising lenger[:D]

ORIGINAL: Catski

Jeg oppfordrer Jesper til å krabbe i gresset[:D] Første dagen pakket han alt gresset i munnen, men synes egentlig ikke det var noe godt[8|][:D] Tenker Kua og de fleste dyr spiser gress, så så farlig kan det jo ikke være. Men misforstå meg rett, sier klart nei, det er ikke lov å spise gress[:D]. Nå synes Jesper det er veldig morsomt og fasinerende å dra gresset opp med hendene, og se på det, og ikke fullt så mye spising lenger[:D]

sånn er det her å.. Adrian har spist gress, jord og sand.. tok det ut, men det var ikke godt.. så han spiser ikke grass lenger.. hehe.. [;)]

vi var ved sjøen i går og småen fikk krabbe rundt i gresset[:)]hun storkoste seg...plukket på ALT og ville putte alt hun fant i munnen,men jeg passet på hele tiden[:)]
de må jo få utforske naturen vet du[;)]ville ikke tatt bomulls votter på....

Takk for svar, jenter[:)] Jeg får vel tåle litt spising av gress da[8D] Han har forsøkt å spise av et epletre her i hagen, og litt gresstuster som kommer opp gjennom plattingen. Han elsker det når jeg bærer han rundt i hagen og opp til blomstene på trærne, så tipper han kommer til å digge løvetann, gress og jord[:D] Jeg får plukke ut det jeg kan..[;)] En venninne som tipsa meg om bomullsvotter, men jeg synes også det var litt i voldsomste laget (+ at munnen er jo der uansett), men skal prøve tipset om smokk. Han pleier ikke like å ha den i bortsett fra når han skal sove, men man kan jo håpe at det hindrer litt gresspising likevel[:)]

ORIGINAL: Pijah

Noah setter seg så fint på gresset, plukker en løvetann og begynner å demontere. Han river blomsten i tusen biter og sitter og studerer hver bit han river av. Jeg dør av latter!!!
Så ja, han leker i gresset. Om han vil spise det, så får han bare gjøre det, det kommer alltids ut igjen. Gress er fiber! [8D]
Jord og sand har han prøvd noen ganger og han syns ikke det er så veldig godt, så han stopper som regel når hånda er på vei inn i munnen.. Ellers må vi bare plukke det ut igjen.
Han prøvde å smake på løvetannen idag også, men da stoppa jeg han. Den er riktignok ikke giftig, men han MÅ ikke på død og liv spise alt han finner heller.. hehehe.. [8D][:D]

Samme her i grunn [;)]

Nå for tiden skal alt ute demonteres [8|] Raringen.
Bestefar har spurt om å få låne han og sette han på plenen, så slipper han å klippe gresset [8D][:D]

Back
Topp