Leke med babyen

Gravid82

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Ligger dere mye nede i gulvet og leker med den lille?[emoji3]
Jeg prøver å leke så mye som mulig,men ser jo at hun koser seg når hun ligger under babygymmen selv også [emoji3] Er jo greit at d venne seg på å leke selv også mn jeg får så dårlig samvittighet når hun ligger der alene[emoji85]
 
Syns absolutt ikke du skal ha dårlig samvittighet for det! Er nok bare bra for dem å leke litt selv hvis de trives med det[emoji4] Her har mini ligget mye under babygym fra starten av, og nå på matte hvor hun øver seg på å krype og krabbe mens hun leker på magen! Hun elsker det! Har hatt noen perioder hvor hun ikke ville leke alene, og da har jeg selvfølgelig holdt på mer med henne. Men så plutselig ville hun leke alene igjen. Jeg er alltid rett ved og gir henne leker hvis hun mister dem utenfor rekkevidde, hvis hun bare vil se at jeg er der, eller tar henne opp hvis hun blir lei[emoji4] Og så leker og tøyser jeg selvfølgelig med henne både på gulvet og på fanget masse innimellom også[emoji6] Så lenge babyen din trives er jo alt bra[emoji4]
 
Hun pleide å like å ligge under babygymmen for seg selv, mens jeg gjorde forskjellige ting rundt omkring. Nå i det siste har hun tydelig sagt ifra at hun helst vil at jeg skal oppholde meg i samme rom som henne og helst sånn at hun kan få øyekontakt og litt kommunikasjon innimellom Hun eeeeelsker at storesøstrene ligger på stuegulvet og leser/tegner/leker eller at de danser, og de elsker å få oppmerksomhet fra henne så det er jo win-win.
Dersom hun er fornøyd alene prøver jeg å utnytte tiden, men om hun vil ha selskap så legger jeg meg ned med henne. Merker at hun har begynt å bli litt usikker på fremmede og høye brå lyder, så dersom barna har venner på besøk så vil hun helst ikke ligge på gulvet alene når alle er i samme rom.
 
Min lille hater babygymen så lenge ikke storesøsknene er der... bare klaging og syting dagen lang. Med en gang de kommer hjem, er han strålende fornøyd. Jeg legger meg ned med han, koser med han, synger med han, triller med han osv, men det skal jaggu bli deilig med ferie sånn at det ikke bare er meg og han hjemme. :)
 
Back
Topp