Leke i bhg i helgene...?

Spøkelseskladden

Forelsket i forumet
I mangel av ting å finne på rundt om her, så lurte vi på å stikke opp i bhg som lillegutten vår skal begynne i om 2 mnd. Men, er det egentlig lov å gå inn på bhg sitt område når de er stengt?`Er det frekt? Eller er det rett og slett helt vanlig og fullstendig lov? 

Vi bruker den som lekeplass når vi er hjemme i helgene pga. mangel på lekeplasser i området.

Vi har en pitteliten, men blir fort lei og stikker av. I barnehagen holder lekingen på lenge og fordel to:
avsperret område så jeg slipper å løpe som gal etter fordi ting på andre siden av veien ser mer spennende ut.

Helt vanlig og fullstendig lov :)

Sunniva snopesyk skrev:

Lovlig;)

men vet det irriterer naboene.. pga at de i helgen endelig har litt "fri" fra unger

Vi går avog til til den bhg som vesla skal begynne i til høsten, dels fordi hun skal bli litt kjent med veien dit og dels fordi det er den tryggeste lekeplassen i nærområdet.

Sunniva snopesyk skrev:

Gjør d ofte me

Absolutt lov. Hadde ikke brydd meg om nanoene. De har stort sett selv valgt å bo der. Og er jo forskjell på 1-2 barn og 15 -60 stk...

Mange som anbefaler det i forhold til oppstart også:)

Lille snuppa mi skal begynne i bhg for første gang i aug, og vi har snakket med dem og de anbefaler at hvis vi har mulighet er det lurt å bli kjent med uteområdene der i helger og etter stengetid.

så lenge man ikke ødelegger noe eller forsøpler ser jeg ikke noe problem med det!

Sunniva snopesyk skrev:

Signerer....og ikke minst tenkt p fordelen...han får tid til  venne seg til uteområdet, og vil kjenne det igjen når han begynner :) Gå og lek med gooooood samvittighet :)

Sunniva snopesyk skrev:

detnyenicket skrev:
Absolutt lov. Hadde ikke brydd meg om nanoene. De har stort sett selv valgt å bo der. Og er jo forskjell på 1-2 barn og 15 -60 stk...

Mange som anbefaler det i forhold til oppstart også:)

Stort sett ja, men ikke alltid..

Da vi flytta inn i forrige huset, så var det i et stille og rolig nabolag..
Etter et par år blei nabohuset barnehage, og jeg skal love deg at det var digg når det endelig var litt stille der i helgene..

Me brukte bhg titt og ofta når den er stengt  .. fullt lovleg !!!
Har te og med brukt bhg på formiddagen når den har vore open .... etter me har levert eldste jenta så har ikkje yngsta lyst til å gå heim, spesiellt når da var andre ungar ute ... så då har me vore verande .... ho har fått leika ilag med andre jevngamle  
Hadde ikkje gjort da om noken av dei ansatte ikkje hadde likt da eller om andre foreldre hadde gjort nett da samma ....for då hadde da nok blitt for mange foreldre i bhg

Vi var borte og lekte i bhg. Lillegull storkoste seg! Gleder meg masse til han skal begynne der. Han ville knapt gå, og var helt overveldet over alle de forskjellige lekene de hadde. Han går nå i en veldig liten bhg, og den han skal begynne i har et kjempestort uteområde. Den er i tillegg ganske ny (3 år gammel tror jeg) så lekene og apparatene er utrolig flotte! 

Her jeg bor er det iallefall helt vanligt å leke på lekeplassen til bhg-ene :)
Jeg har fremdeles ikke gjort det da, men det er fordi det er 3-4 lekeplasser nesten rett utenfor døra her :)

Jeg leker ofte i barnehager med ungene i helgene, som oftest i bhg de ikke går i, men også i deres egen barnehage. Fullt lovlig og jeg tror det er temmelig vanlig og:)

Det har vi og gjort mange gongar, og har aldri høyrd noko negativt om det når vi/ungane har snakka om det i bhg etter helga.

Så lenge ein rydder opp etter seg (og så sant ikkje bhg blir brukt til noko anna i helgene, veit om nokon som leiger ut til f.eks. dåp osv, men det er private bhg då), ser eg ikkje at det skal vere noko problem.

Her er det ikke lov... Inngjerdet og privatbolig på stedet.

Men er det lov å leke på skoleplassen, når skolen er stengt?
Har så lyst til å ta med småen der litt i helgene, slik at han venner seg til stedet og veien.

Back
Topp