leke i barnehage etter stengetid?

Kronedama

Glad i forumet
Julikulene 2020
Kan man leke i en bhg etter stenge tid?

Noe jeg lurer på. Når jeg ofte ser familer o.l leker i bhg i helger så lurer jeg på om det er 'lov'?

Gjør dere det?

Ja det gjør vi, både i den her og andre! tenker ikke så mye på det, da får dem skaffe gitter da om man ikke skal leke der ;) hehe.

Vi har stort sett ikke tid til så mye på ettermiddagene etter barnehage, jobb og middag, men ja, det kunne vi ha gjort. Hender vi gjør det i helgene.

Vi leker ofte i barnehagene her i helgene.. Er helt supre lekeplasser

MaMMAtilsønnenmin skrev:
Ja det gjør vi, både i den her og andre! tenker ikke så mye på det, da får dem skaffe gitter da om man ikke skal leke der ;) hehe.

ser den hehe...
Altså alle barnehager er jo gjerdet inn. men da skulle vel de ha satt på en lås sikkert hvis de ikkeville vi skulle ha gjort det?
Ligger en bhg i nærheten som er så fin synes vi men vi har liksom ikke turt å gå inn der i helgene å leke..

Vi gjør det i noen få. Andre bhg styrer vi unna, fordi jeg aldri har sett en levende sjel bevege seg der etter stengetid eller i helgene :P

Ja det gjør vi, og de fleste andre rundt her. Barnehagen borti veien er den mest brukte lekeplassen av alle tror jeg, og det er alltid unger det i helgene vi kan leke med.

©Smartass skrev:
Vi gjør det i noen få. Andre bhg styrer vi unna, fordi jeg aldri har sett en levende sjel bevege seg der etter stengetid eller i helgene :P

Har du sett en død sjel da emoticon

Jo og kanskje et skilt.. hehe. Bare gå inn og lek å kos dere!!

slovee skrev:

MaMMAtilsønnenmin skrev:

ser den hehe...
Altså alle barnehager er jo gjerdet inn. men da skulle vel de ha satt på en lås sikkert hvis de ikkeville vi skulle ha gjort det?
Ligger en bhg i nærheten som er så fin synes vi men vi har liksom ikke turt å gå inn der i helgene å leke..

Jeg jobber i barnehage, og min sjef ønsker at folk skal bruke barnehagen på ettermiddag og i helger. Hun ønsker at barnehagen skal være et samlingspunkt i nærmiljøet. Jeg har tatt med mine egne unger dit i helgene og gått på skøyter f.eks.

Ja det gjør vi. Det er den eneste skikkelige lekeplassen i nærheten. Men jeg vet at de ikke har noe i mot det, styrer lurte på om vi hadde vært der og lekt da vi var på info-møte før eldstemann begynte der, og om vi ikke hadde så måtte vi bare det. Men vi hadde vært der. Er flere av de ansatte som bor sånn at de har utsikt til barnehagen og, og har vært der i helger da de har vært der med barnebarn og greier selv. Det er som sagt den eneste skikkelige lekeplassen vi har, så det ser jeg på som helt naturlig.

ja, det gjør vi og det er lov ja ! 

Det er lov :)
Vi leker selv i bhg jeg jobber i. Det eneste problemet vi har er at mange hundeeiere bruker den inngjerdede plassen til hunde-lekeplass - uten å rydde opp hundebæsjen.. kjipt, for å si det sånn.

Ja, har spurt også for sikkerhetsskyld :)

Men vi har fullt lov å leke, så lenge vi rydder opp etter oss selv :) (Noe som er en selvfølge)

Vi gjør det både ettermiddager og helger. Her står det i barnehagene vi leker i hvilke regler som skal holdes

Fragle1 skrev:
Vi leker selv i bhg jeg jobber i. Det eneste problemet vi har er at mange hundeeiere bruker den inngjerdede plassen til hunde-lekeplass - uten å rydde opp hundebæsjen.. kjipt, for å si det sånn.

Hæ??? Lar folk hundene sine drite i en barnehage? Da hadde jeg satt opp forbudtskilt...

I de kommunale bhg her i byen har man lov til å bruke lekeplassen om ettermiddagen og helgene. Men ikke i alle de private...

Pucca skrev:

Fragle1 skrev:

Hæ??? Lar folk hundene sine drite i en barnehage? Da hadde jeg satt opp forbudtskilt...

I ungenes bhg, står det et skilt at vi må plukke opp hundebæsjen etter oss.
Så vi har lov til å ha med hunden.
Har aldri gjort det selv, men hadde sikkert vært moro for bikkja å vært med en gang.

Back
Topp