Leke alene?

Frue27

Blir kjent med forumet
han er nå 9 uker og har begynt å virkelig få sansen for leker. Han kan ligge å pludre å smile på babygymmen ganske lenge om gangen. Tar han opp når han blir lei, trøtt eller sulten. Jeg leker en del sammens med han, men lar han fortsette litt alene mens jeg lager litt mat o.l, men er da i samme rom og prater med ham. Gjør dere det slik? evt. hvor lenge kan de ligge alene? vil ikke at han skal bli redd eller lei seg...
 
Mi jente er 2 mnd ++
Hun var tidlig på baby gymmen og med ett vi fikk en uro over stelle bordet ble bleie skift og stell alltid gøy!

Hun kan ligge ca 15 til 20 min på gymmen, men da går jeg med jevne mellom rom og viser meg og har henne i samme rom så hun hører meg prate til henne inni mellom :)

Aner ikke hva som er normalen, dette var jo en genial ting å spørre om :D
 
Nå har jeg to barn så er avhengig av at begge klarer seg litt alene, mannen er også ofte på jobb og sove rutiner på dag er ikke helt der enda.

Så lar han ligge i babygymen så lenge han er fornøyd og jeg får gjort praktiske ting [emoji4] tar han når han sier ifra at det er nok.
 
Hu ligger alene i babygymmen titt og ofte. Prater og smiler til lekene:)
Får alltid ligge til hun gir uttrykk for noe annet (sove, spise, bleie, kos).
 
Ligger i en del i babygymmen eller sitter i stokke-setet med uro han leker med. Nå i jula holdt han på i stolen i over en halvtime før han ble lei. Ble akkurat 3 mnd.

De siste dagene har han vært mer opptatt av å ta på lekene, og ikke så tålmodig når han bare kan se på. Har vel kommet i "føle-alderen" :)

Det har gradvis tatt seg opp fra maks 5 min da han var rundt 6 uker til rundt 30 min nå.

Noen ganger ligger han i vogna og ser på en leke, da har jeg gjerne trilla han med til det rommet jeg er i. Ellers kan han ligge alene på stua mens jeg holder på med ting. Er innom for å sjekke, og snakker/synger litt innimellom mens jeg er i et annet rom.

Lar han ligge til han sier fra, og tenker det er bare bra han blir vant til å være litt alene, så lenge jeg er i nærheten.
 
Hu ligger alene i babygymmen titt og ofte. Prater og smiler til lekene:)
Får alltid ligge til hun gir uttrykk for noe annet (sove, spise, bleie, kos).

Her også, hun liker også godt vippestolen å har pratet en del til juletreet i stua nå i det siste Hehe:)

Hun elsker å ligge på badet når jeg steller meg så morgen stellet å kveldsstellet er noe av den kjekkeste tiden jeg og jenta mi allerede har;) Da Jabber vi og synger og koser oss så masse Hehe:) (sovner også noen ganger:p)
 
Her også, hun liker også godt vippestolen å har pratet en del til juletreet i stua nå i det siste Hehe:)

Hun elsker å ligge på badet når jeg steller meg så morgen stellet å kveldsstellet er noe av den kjekkeste tiden jeg og jenta mi allerede har;) Da Jabber vi og synger og koser oss så masse Hehe:) (sovner også noen ganger:p)

Morgen og kveldsstellet er noe av det beste her og. Får så utrolig god kontakt med henne da. Hun stråler som ei sol og prater som en foss<3 :D Hu har akkurat begynt å prate, så det er så herlig å høre "stemmen" hennes<3
 
Vi er flittige brukere av babygym :) og har en uro på stellebordet der hun elsker å ligge! (En gang når jeg var opptatt med annet og hun hadde vært så urolig med samboer på stua, hadde han lagt henne på stellebordet. Så satte han seg på en krakk ved siden av og streama sjakk på mobilen :p hun lå sikkert 20 min å pluddra og sparka, storfornøyd)
I babygymet får hun ligge så lenge hun er fornøyd :) det er jo ikke en "dårlig" plass å ligge på, såsom i vippestol, så det er bare la henne ligge så lenge hun vil. Men lurt å sjekke og snakke til henne litt innimellom da! ;)
 
Her leker hun sjelden alene og må alltid ha noen der som leker med henne. Hun kan ligge i ca 10 minutter alene og prate med dyrene sine, men når du ikke "svarer" blir hun sint og lei seg :p Hun liker godt å sitte i vippestolen sin å se på meg gjøre husarbeid da, og om jeg synger og danser litt i tillegg er jeg helt konge :p
 
Her leker hun sjelden alene og må alltid ha noen der som leker med henne. Hun kan ligge i ca 10 minutter alene og prate med dyrene sine, men når du ikke "svarer" blir hun sint og lei seg :p Hun liker godt å sitte i vippestolen sin å se på meg gjøre husarbeid da, og om jeg synger og danser litt i tillegg er jeg helt konge :p
Samme her! Blir fort sinna om hun må ligge helt alene. Heldigvis holder hun ut i 5-10 minutt hun også, så jeg kan gjøre litt hjemme :p
 
Ligger alene under babygym i 10-30 minutter. Jeg er som regel i samme rom, eller gjør små ærend i nærheten. Tar henne opp når hun gir uttrykk for å være lei eller sliten..
 
Back
Topp