Lek med de små

Januarmamma87

Elsker forumet
Januarlykke 2016
Jenta mi er nå 5 1/5 uke, og begynner jo å ha noen strekker hvor hun er våken en stund av gangen. Spørsmålet mitt er da, hvordan leker dere med de små? Har vist glemt det meste siden sist, til tross for at det bare er to år siden :-P Har baby gym, men hun liker ikke å ligge der lenge av gangen ;-)

Min er ti uker i dag og begynner endelig å like babygymmen

Da hun var på alder med din var det liksom sånn at våken enten var på stellebordet eller så ammet jeg. Hva annet kunne vi
gjøre? Hun ville ikke annet.

Jeg synger og leker "borte, borte, titt titt"

Men det er unektelig lettere når de begynner å ligge litt på gulvet frivillig...

Min er 9 uker i dag og ikke mye tid på lekematte her. Noen få økter er det, men helt sporadisk. Fortsatt søvn og mat som foretrekkes :) Men legger han på gymmatten og prater, geiper, borte titt titt osv. Koser seg i et par minutter så er han trøtt og ferdig :p

Dattera mi er litt over 5 uker, når hun ligger på babygymmen så ser det ikke ut som hun er interessert, så jeg bruker å synge Lille lam , riste og bevege en uro som lager lyd sånn at hun blir oppmerksom på den og beveger hode etter den, så bruker jeg å legge noen heklet kuler i hendene hennes samtidig som jeg prater og synger, sånn at hun begynner å kjenne på ting med hendene:) Det ser ut som det er kos, pup, mammas/ pappas stemme som har den største interessen :) når hun er våken bruker jeg også mulighet til å massere magen hennes, siden vi plages litt med luft.

Vi prater mye. Ligger på gulvet og babler. Hun liker godt at vi flyr henne i lufta og få ligge litt på magen så hun får trene rygg og nakke. Tror nok det blir lettere når hun blir enda mer våken å leke mer :) også synger jeg masse for henne, eller vi hører på musikk! Leker er hun ikke veldig interessert i enda, i hvert fall ikke lenge av gangen. Hun er også 5,5 uker

Har faktisk nettopp lagt lillemann i babygymmen. ☺️ Han er mer og mer interessert i tingene som henger der. Ellers snakker vi masse og leker titt tei borte osv. Ser han kaver veldig og har så lyst å svare tilbake og det kommer av og til små lyder, så herlig Han er 7 uker i dag.

Her elsker vi babygymmen, ho kan ligge og plundre og kose seg lenge:) Har likt det et par uker, ho var 7 uker på tirsdag.

Babygym er helt rått i
For ikke mye tid enn å ligge ved sina og prate for kombinasjonen å prate og leke i gymmen er råkul. Ellers har han sine våken stunder han ligger på armen og ser ut til horisonten.

Men vi prøver å bruke våken tid til å styrke hals nakke og armer . Sa beina virkelig har blitt sterke:)

Lille L er syv uker.
Noen minutter på lekematta, mye sang og prat nært ansiktet (det har det vært hele tiden), noen minutter i vippestolen med leke, beveger leke foran han som han kan følge. Ikke mange minuttene som skal til før de blir slitne i begynnelsen :)

Her er han syv uker og har hatt stor glede av speil og blinkelys med musikk fra babygymen I 2-3 uker. Nå kan han ligge der opp til 20 min uten å bli lei :) de andre lekene viser han ikke så mye interesse, men speilet er gull verdt. Ellers leker vi mye på magen. Da legger jeg meg foran han sånn at vi kan snakke sammen. Jeg synger en del for han, men foreløpig er ikke det noe han jubler av.. tar med meg tips om å legge forskjellige ting I hendene på han :)

Frøkna er 7 uker i morgen, hun kan ligge alt fra 5-30 minutter i babygymen. Kommer ann på humøret og tid på dagen. Ligger lengst på kvelden

Back
Topp