Lek med baby

Lykke.

Forelsket i forumet
Hva og hvordan leker dere med babyen? Merker at i disse regnværs-og blåstdager når det blir mye innetid (og siden mor er trøtt.com for tiden) kan fantasien min gå litt i stå. Så om noen har noen morsomme ideer til lek så tar jeg i mot dem med stor takk.[:)]

har kjøpt "sang på fanget" boken. Hun smiler og koser seg når vi synger og sier rim/reglene som står i boken. Ligger også sammen med henne under babygymen, ser masse i speil - det elsker hun! Men det bli mye lek på fanget [:)]

Hm, den boken har jeg ikke hørt om. Bra?
Her i huset har vi sangkort, veldig kjekke.[:)]

Leke med babyen ja..
Vel,jeg er en av de KJEDELIGE mødrene,som bare dikker,løfter opp i lufta,og lar ho ligge på rygg å mage haha.
Blir mye har du noe å fortelle mamma,og litt små synging,men får ikke syngi så mye heller,for da får jeg kjeft av eldste,synger visst ikke så fint [X(][X(]

Vi synger, leker på fanget, leker med uroen, så "prater vi" hun har mye å fortelle, koser hun seg i vippestolen der det er ett lite speil og litt å ta på 

Høres ut som om vi gjøre det samme[;)] Følte meg bare som en veldig kjedelig mamma ett sek her...[8|]

Her synger vi også mye sammen på fanget[;)] Ellers så leker han under babygymmen, på treningsmatta etc. Vi pleier også ligge på sofaen og leke med dyra på bondegården der jeg lager dyrelyder[8D], bamser, baller +++. Det er så herlig nå når han har begynt å gripe ting med hendene og føre dem opp til munnen og bite på de [:D]

ORIGINAL: Lykke.

Hm, den boken har jeg ikke hørt om. Bra?
Her i huset har vi sangkort, veldig kjekke.[:)]

Jeg synes den er bra [:)] Jeg kjenner igjen nesten alle sangene fra jeg var liten. Og det er greit å lære seg de igjen synes jeg [;)]

jeg fikk litt panikk her for noen dager siden når jeg så 2 bayer som kun er 10 dager eldre enn Marielle. Og de lekte masse og følgte sikkelig med på lek og tok tak i leken osv. Marielle skjønner så vidt at hun kan ta i leken og ser litt på den, men hun hadde aldri kommet på å ta i den uten at jeg gir han til henne. Og når vi ligger under babygymmen skjønner hun jo at det kommer lyder når hun kommer bort i tingene, men likevel så føles det som om hun kun kommer bort i ting ved uhell, istedet for at hun gjør det med vilje.

Så nå prøver jeg å aktivisere henne masse og leke masse på fanget, synge og være med henne under babygymmen, kanskje jeg klarer å få henne til å leke. For jeg ble virkelig redd at hun følger så lite med [:(]

SOUL.....jeg LOVER...senk skuldrene,det er ikke SÅ vanli at så små babyer er SÅ våkne [:D]
Saga Victoria er enda på stadiet flire til uroen over senga istede,hehe...

ORIGINAL: Nøtteknekkern

SOUL.....jeg LOVER...senk skuldrene,det er ikke SÅ vanli at så små babyer er SÅ våkne [:D]

det var godt å høre. ja hun flirer også til uroen over senga, og hun flirer godt når jeg leker med henne på fanget (synger, danser med henne osv.)  men selve leker er hun altså ikke interessert i.
men da håper jeg det går seg til da [:)]

Jeg lar Kristian leke litt alene og litt med meg. Han ligger på matte og ser på leker, eller leker med babygymmen. Så "prater" vi en del. Han er også glad i å ligge i kurven sin eller i vogna og pludre.

Selv jenta vår som nærmer seg to år, er ikke alltid interessert i lekene sine. Det er mye morsommere med kjøkkenredskaper og mobilene våre[;)]

Putt litt pasta i en boks med lokk- det er en fin leke. Og så billig[:)] Nå har jeg kjøpt tannbørste fra Jordan. Den er lett, enkel å gripe og god å gnage på. Vanlige biteringer er litt store enda.
Vi må ikke overstimulere barna heller. Kristian sier som regel fra når han vil være litt alene og uten stimuli.
Jeg tror ikke de lider noen nød[;)]

ORIGINAL: Soul

det var godt å høre. ja hun flirer også til uroen over senga, og hun flirer godt når jeg leker med henne på fanget (synger, danser med henne osv.)  men selve leker er hun altså ikke interessert i.

Unger er SÅ forskjellige,at det er skummelt det der å sammenligne sine med andre asså.
Så lenge ikke hs ytrer stor bekymring,så skal du bare ta det med ro.
Noen går før de er 1år,noen går ikke før de er 1 1/2,SÅNN ER DET BARE [:D][:D][:D]

hun leker litt i babygymmen sin aleine så lenge hu gidder[8D] når det blir kjedelig pleier jeg enten å ta henne opp på fanget og prate og tulle med henne.. ellers har jeg akkurat fått kjøpt sånn matte til å ha på gulvet og den har vært mye i bruk i det siste, der ligger vi å titter på lekene, skravler og trener nakken...

den matta var et smart kjøp for før vi fikk den hadde vi ikke noe sted å trene nakken. på stellebordet ble det for kjedelig for henne og med teppe som underlag var ddet for mykt, så etter dette KNALLKJØPET så har hun blitt kjempesterk og holder hodet leeenge oppe[:D][:D] *stolt*

Min er veldig aktiv og leken til å være bare 2+ mnd. Han leker i to forskjellige babygym'er (en myk fra IKEA og en i plast med masse musikk og lys) Ligger der til han blir lei (prøver å ta han opp litt før han begynner å klage) Han har en Lamaze-leke (anbefales!) som henger på siden av sprinkelsengen som han tar på og leker med før han sovner. Han har nettopp begynt å sitte foran tv'en å se på Playhouse Disney (jadda [X(] Noen er SÅ imot å bruke tv'en, særlig så tidlig, men han uler av fryd når Mikke prater til han [;)]) Vi har også lange samtaler i sofaen og på stellebordet. Har prøvd å begynne å "herje" litt med han, men han mangler desverre både latter og humor forløpig [8D]

hu her her veldig aktiv og leken, sitter som regel å leker med henne på sofaen, ellers så blir jeg med henne på matta, og skravler og trener :) og dingler litt mer uroen :p 

ORIGINAL: Soul

han er veldig ivrig på leker her som lager lyd og har farger og ansikter og sånn, men han tar ikke i de enda, men det kommer nok snart[:)]

Frøkna her elsker når pappan herjer med henne, da gliser hun og pludrer, og når jeg synger tulle sanger. Ellers ligger vi sammen på magen på gulvet og leser bøker, men hun viser ikke altid interesse for de. Hun ligger også å leker med babygymmen, noe som er gøy i 5 min, jeg kan da ikke sitte med henne for da gjør hun ingen ting, bare litt når jeg ikke er i nærheten. Men hun viser ikke stor interesse for de lekene. Det eneste som er av interesse er dyreuroen jeg har fått av poengene til libero, hun elsker kua, og ha lært seg å si mø, og alt går i øøøøøøø. Hun prater mye.
Jeg tenker at interessen for lekne kommer etterhvert. Stresser ikke med de, gir henne tilbud hverdag.

Her virker det ikke som om han er så interessert i leker.
Han smiler/snakker ikke så mye heller [&:]
Nå skal det sies at han har vert veldig mye plaga med magevondt da, så er vel ikke så rart han ikke har så mye å smile for.
Men jeg kjenner det gjør litt vondt i mammahjertet at han er en så "passiv"!
Jeg tenker dumme tanker som at han ikke har det noe godt hos meg.
Han vil skjelden sitte på fanget å snakke eller leke, da blir han sint og skriker.
Det eneste som kan vere greit innimellom er når han ligger på saueskinnet å ser opp på tv'en, eller å sitte i vippestolen.
Babygymen liker han ikke foreløpig!

Back
Topp