Leike-våpen. Din meining?

Lykketroll m/2gutar

Forumet er livet
Kva er din meining om leike-våpen?

Eg personleg syns ikkje noke om det, og vil ikkje kjøpe det til gutane mine..
Føler at det oppfordrar til voldeleg leik..
Syns heller ikkje ungar skal venne seg til våpen på ein sånn, om enn uskyldig, måte..

ORIGINAL: *Susa*

Liker ikke. Kjøper ikke!

Liker ikke. Kjøper ikke!

Enig. Totalt unødvendig.

Liker ikke. Kjøper ikke!

jeg synes heller ikke no om det og kommer ikke til å kjøpe det.
om de vil skyte med fingeren eller en pinne får så være, men gidder ikke aktivt bidra til at de skal leke skyteleker/krig osv...

Liker det ikke! Og det kommer ALDRI i mitt hus, får vi det i gave kaster jeg det! Min unge skal ikke leke med gevær og pistol.. synes ikke unger skal leke med sånt jeg, er nok elendighet fordi...

Liker ikke. Kjøper ikke!

Ser ikke noe problem med det, har de ikke lekevåpen så finner de noe annet de bruker som lekevåpen som pinner og spader
Det er vi som voksene som ska være forbilder og vi kan fortelle barn at en ikke ska sikte på menesler med våpen
Her så fikk bege ungene lekebørse da de var rundt 2år og vi lærte de tidlig at de ikke skulle peke mot menesker og slikt, å det har de overholdt. Beste mine jeg har er i fjord sommer da jetnungen satt på stuben i hagen med lekebørsa på fanget og ba oss være stille så elgen kunne komme[:D]
Nå så har de fått salongrifle kaliber 22, som de bruker på skytter banen sammen med oss voskene, vi er jaktfamilie og ungene lærer da å behandle våpen og etc fra oss foreldre i ordnet forhold

Helt greit for meg....

Da vi var barn lekte vi cowboy og indianer.
Vi var mange, hadde pil og bue og seff sprettert...
Ser ikke noe problem med dagens softgun f.eks.
Når barna velger å være ute og er flinke til å ha vernebriller på, ser jeg på dette som mindre farlig enn det vi gjorde på.
Jeg er for alt som får barn til å være ute mest mulig

gutten min skal ALDRI ha det

ORIGINAL: Eirin_3

Når barna velger å være ute og er flinke til å ha vernebriller på, ser jeg på dette som mindre farlig enn det vi gjorde på.

Kjøp et hoppetau.

Som vi bor og lever idag, så nei!

Hadde vi selv hatt noe forhold til våpen, (som jakt) så hadde det vært annerledes![:)]

softgun er det 18¨års grense for å kjøpe da...

Kjøper ikkje nei[:)]
Glad for den brennende interessen er bil leiker. Det er vell meir overlevandes. Sjølv om de blir litt mange av de etterkvart[8D]

ORIGINAL: Fragle1

Kjøp et hoppetau.

Har det! Vi har også fotballbane og sklie.

Syns ikke noe om det, og kommer ikke til å kjøpe det. Hva far i huset syns om saken er noe helt annet, så jeg håper at det ikke dukker opp noe.

Nei altså, jeg har litt delte meninger her.

Barn leker og imiterer verden, det er sånn de jobber med det de lærer og hører og ser. Det er jo vanlig at barn leker politi og tyv, eller at de "kriger" litt på ettellerannet vis. Så lenge man er obs på at de vet hva som er greit, og hvor grensen for lovlig lek og slemhet går, så syns jeg ikke det gjør noe at de leker sånt iblandt.

Jeg sier ikke dermed at jeg syns lekevåpen er noe pent. Men hvor går grensen?
jeg ser ikke skaden i en kruttlapp-pistol dersom man vil leke cowboy og beskytte seg mot landeveisrøverene, eller bare syns det er kult at det smeller (hallo, klart man er interessert i det!), eller et tresverd når man skal leke ridder og drepe dragen.
Vannpistoler til sommerlek er jo også helt harmløst syns jeg, så lenge man vet at alle de man spruter på er med på leken.

Da syns jeg ærlig talt at spill som CS og forskjellige krigsspill er myyye værre.

Back
Topp