Leiekontrakt

*Aulile*

Glad i forumet
Vi skal leie ut et hus nå. Har leid det ut til et vennepar tidligere og da hadde vi ikke leiekontrakt (ja det var dumt men gikk veldig bra heldigvis).

Så jeg trenger tips til hvor jeg evt. kan finne et oppsett og om det er visse ting vi burde ha med..
Tenkte å få med at leieboer ikke får henge opp skap og feste ting til veggen som vil lage store hull i veggen UTEN å ha snakket med oss først.

Har tenkt på 1 eller 2mnd oppsigelse, høres det greit ut?

Andre viktige ting?

Kan man skrive i kontrakten at det ikke er lov å røyke inne????

Bruk en standard kontrakt

Viktig å få med at leietaker kan kastes ut ihht tvangsfullbyrdelsesloven. Står ikke det, så kan ikke leietaker kastes ut.

Tror du får kjøpt leiekontrakt med helt greie betingelser på bokhandelen. Eller så er det kanskje mulig å høre med huseierforeningen om de har et forslag til noe sånt?

ORIGINAL: hissigproppen

Viktig å få med at leietaker kan kastes ut ihht tvangsfullbyrdelsesloven. Står ikke det, så kan ikke leietaker kastes ut.

TAKK[:D] 

ORIGINAL: *Aulile*

ORIGINAL: hissigproppen

TAKK[:D] 

http://www.dinside.no/942/leiekontrakt-for-bolig

Her har du en standard kontrakt.
Der kan du også fylle inn andre punkter om ønskelig!

ville også tatt depositum med jeg,da er dere ivertfall sikret om det skulle skje noe.

det som er standard å ta med er feks
røyking,dyr,husleie,andre regler som feks utkastelse,utvendig/innvendig hold.

Skal vi leie ut til noen så ville jeg hatt ivertfall 2 mnd oppsigelse,men at det kan diskuteres også.

Les litt på forbukerrådet sine sider også!

ORIGINAL: Galleri

Tror du får kjøpt leiekontrakt med helt greie betingelser på bokhandelen. Eller så er det kanskje mulig å høre med huseierforeningen om de har et forslag til noe sånt?

den de selger på ark bokhandel er utgitt eller i samarbeid med huseierforeningen og koster ikke allverdens[:)] Helt super

Back
Topp