Jeg eier et hus i hjemmebygda mi. nå bor jeg i byen mens jeg er student, og skal være her i 2 1/2 år til. jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med huset. Det er ca 120m2 som er innredet, kjeller og loft som ikke er innredet. huset har 3 soverom + kontor. Jeg pusset opp alt bortsett fra badet i 2010. huset er fra 1954. ca 2 mål tomt.
Skal jeg leie ut må jeg ha en leie på 8000 får å dekke alt, men det kan jeg bare glemme. kan maks be om 6000. Slik er markedet der. men det betyr en fortsatt utgift for meg.
Om jeg selger får jeg minst 950 000 for huset. ( har to som vil kjøpe), det dekker lånet mitt + litt til
Men nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre? skal vi tilbake dit vil jeg bygge nytt hus. så vi kommer evt bare til å bruke det mens vi bygger.
Hva ville du gjort? leie ut eller selge?
Skal jeg leie ut må jeg ha en leie på 8000 får å dekke alt, men det kan jeg bare glemme. kan maks be om 6000. Slik er markedet der. men det betyr en fortsatt utgift for meg.
Om jeg selger får jeg minst 950 000 for huset. ( har to som vil kjøpe), det dekker lånet mitt + litt til
Men nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre? skal vi tilbake dit vil jeg bygge nytt hus. så vi kommer evt bare til å bruke det mens vi bygger.
Hva ville du gjort? leie ut eller selge?