leie ut eller selge?

ulfa

Glad i forumet
Juli13-jentene
Jeg eier et hus i hjemmebygda mi. nå bor jeg i byen mens jeg er student, og skal være her i 2 1/2 år til. jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med huset. Det er ca 120m2 som er innredet, kjeller og loft som ikke er innredet. huset har 3 soverom + kontor. Jeg pusset opp alt bortsett fra badet i 2010. huset er fra 1954. ca 2 mål tomt.
Skal jeg leie ut må jeg ha en leie på 8000 får å dekke alt, men det kan jeg bare glemme. kan maks be om 6000. Slik er markedet der. men det betyr en fortsatt utgift for meg.
Om jeg selger får jeg minst 950 000 for huset. ( har to som vil kjøpe), det dekker lånet mitt + litt til :)

Men nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre? skal vi tilbake dit vil jeg bygge nytt hus. så vi kommer evt bare til å bruke det mens vi bygger.
Hva ville du gjort? leie ut eller selge?

Jeg hadde solgt det.
Det høres mest økonomisk ut for meg.
Da dere likevel ikke skal flytte tilbake i det huset, men bygge nytt dersom dere velger å flytte dit igjen, ser jeg ikke vitsen med å holde på å betale på det.
Og at dere tenkte dere kunne bo der mens dere bygger, er jo forsovidt greit det, men det vil bli dyrere enn å leie noe de månedene dere bygger, med tanke på at dere betaler på dette huset pr i dag ;)

Håper dere finner ut av det og blir enige om en løsning :)

Viss dere er helt sikker på at dere skal bygge nytt hus når dere drar tilbake så er det bare å selge det.
Liten vits og sitte på en utgift kjempe lenge og ikke få så mye tilbake for det.

Må bare si,hadde huset vært her oppe (kirkenes) så kunne du bett om 15.000 i husleie i mnd,er svindyrt og bo her!