Leie på baby

solasola

Flørter med forumet
Eg skal ikke på ny kontroll hos jm før 37+1.
No er eg eg 35+0 og det er to uker siden eg var hos jm. Det ble ikke nevnt noe om leie på beby.

Min første lå i seteleie og da var eg på kontroll og undersøkelser i uke 36. Fødte normalt når eg var 37 uker.

Dersom denne også kiger i sete er det ikke litt sent å komme på kontroll i uke 38 da? Eller er det slik at en ikke alltid vet hvilke leie bebisen har?

Har også født en til når eg var 38 uker.

:)
 
Mener jeg har lest at en skal ha konstatert leie innen uke 36, mtp på et eventuelt vendingsforsøk dersom det viser seg at babyen ikke ligger med hodet ned. Men det er jo likevel ingen garanti for at ingen babyer snur seg etter uke 36 da. Er 35+3 i dag og føler at babyen har tatt en helomvending der inne, selv om JM sa han lå med hodet ned sist. :D Skal på kontroll til uka igjen.

Kan det hende at jordmoren din kjente leie, men ikke sa noe om det sist? Jeg ville tatt en telefon til henne og spurt. Virker som at kontrollene dine har havnet litt midt i mellom.
 
Ja dei kan jo fremdeles ommøblere seg. Eg har nok havnet litt mellom kontrollene. JM skrev ingenting på det svangerskaps papiret.

Får ta en telefon å høre:)
 
Du kan jo kanskje spørre om å flytte timen din til uke 36? :) Min jordmor sa at de ikke "skal si" noe om leie før i uke 36. Jeg var på kontroll forrige uke da jeg var 36+4 og da sjekket hun leie og noterte på helsekortet. På kontrollen før det, i uke 34, sa hun at det virket som baby lå med hodet ned, men at det betydde ikke noe så tidlig.
 
Du kan jo kanskje spørre om å flytte timen din til uke 36? :) Min jordmor sa at de ikke "skal si" noe om leie før i uke 36. Jeg var på kontroll forrige uke da jeg var 36+4 og da sjekket hun leie og noterte på helsekortet. På kontrollen før det, i uke 34, sa hun at det virket som baby lå med hodet ned, men at det betydde ikke noe så tidlig.
Takk:)
 
Jeg var på leiekontroll i dag på føden, 36+6. frøkna har ligget i tverrleie og på skrå. Hos jordmor sist fredag, mente hun at det var hodeleie. Men på ultralyden i dag viste det seg å være seteleie... Ny kontroll om en uke. Da blir det antagelig bestemt dato for keisersnitt. Har hatt keisersnitt før, så de vil ikke prøve vending. Og om det skulle bli setefødsel, må jeg til et annet sykehus med barneavdeling, noe jeg ikke ønsker -da jeg vil være her på lokalsykehuset hvor jeg føler meg tryggest.
 
Back
Topp