Leie leilighet uten referanse?

Forstår ikke helt spørsmålet, men skal du leie leilighet men mangler referanser, eller skal du leie ut leilighet og leietaker mangler referanser?

Hvis du skal leie ut så ville jeg sett an de jeg fikk på visning/de som tok kontakt. Er man ung så er sjansen stor for at det er første gang man flytter ut og da har man jo ikke referanser. En 30åring som ikke har referanser ville jeg vært litt mer skeptisk til - man har ikke attest eller gode referanser om man ikke har oppført seg (kan jo skje med de yngre og, men er større sjans for at en 30åring har leid før enn en på 20)

Be de kontakte deg på mail og få de til å skrive litt om seg selv. Evt kan du jo høre om de har lærere eller jobbreferanser - det kan jo si noe om hvordan de er som person og om de virker pålitelige, har inntekt ol

Flyttet ut for første gang da jeg var 21, hadde jo ikke referanser da, men vi pratet no en stund med huseier så vi fikk leiligheten. Førsteinntrykk er viktig det og.

Vi leier ut en leilighet. Ville aldri vurdert å leie ut til noen uten referanser. Det er nok leietakere å velge mellom. 

Jeg er i min femte leide leilighet, og har aldri vist referanser. Har fått alle jeg har vært på visning på! :)

Har aldri blitt bedt om referanser, men ga utleier uansett tlf til de jeg hadde leid hos før slik at h*n selv kunne velge å ville ringe eller ikke.

vi leier ut leiligheten våres. ganske så ny en. vi har aldri spurt etter referanser..

Vi leier ut og jeg skal glatt innrømme at jeg gir en lang marsj i referanser. Hvorfor? Fordi vi har hatt leietakere som har vært på jakt etter nytt bosted og som jeg selv har villet skulle flytte ut. Ingen av de har bedt meg om referanse, men hadde de gjort det ville jeg vært villig til å strekke meg langt for å bli kvitt dem... Jeg har én gang gitt referanse til en leietaker, helt uten at han spurte. Han var eksemplarisk, men hadde vanskelig for å finne bosted fordi han var innvandrer fra Syria. 

Som utleier vet man aldri hva man får, uansett hvor fine papirer folk kommer med, så hos oss går det på feelingen og førsteinntrykket. Kall det gjerne trynefaktor. 

Vi har aldri vist referanser. Nå har vi ikke bodd i noen storby heller, men.. ja. Nei. Vi er normalt hyggelige folk med sosiale antenner og god folkeskikk når vi kommer på visning, det er visstnok en vinner - vi har fått leid overalt vi har ønsket det :)

Jeg/vi har heller aldri hatt referanser eller blitt spurt om det :) Men dersom de hadde spurt kunne vi lett fikset det da, men som sagt ingen som har nevnt det

Back
Topp