Leie bilstol?

Ja dette vil jeg gjerne høre litt for og motargumenter rundt! Tanken har nemlig slått meg. Barnet vokser jo fort ut av nyfødtsetet.

Noen som vet hva prisforskjellen er ved leie kontra kjøpe?

En ting som holder meg litt igjen er at dette jo er vår førstefødte, og vi ønsker oss flere barn etterhvert, lurer da på om det kanskje ikke blir så kostnadsbesparende om man leier kontra eier hvis barnesetet skal brukes igjen på de neste barna.

Har hørt at dette med å leie bilstolen er veldig trygt ift sikkerhet, men hvordan er det ift renslighet osv? Kommer kanskje ann på stedet det leies fra?

Hadde vært veldig gøy å høre om noen hadde mer informasjon/erfaringer/meninger om dette! :-)

Det gjorde min tante.

If leier ut seter, vi heller mer mot det enn å kjøpe. Vi har ikke satt oss så mye inn i det ennå, men må vel begynne snart. Fått med meg at det kostet 119kr pr mnd med isofix eller i underkant av kr 2000 hviskende forhåndsbetaler, mulig det er pr år. Da får man tre seter og et nytt blir levert på døra når det forrige er for lite. På det første sete sparer man kanskje ikke mest, men destomer på de to neste, det tredje sete får man også beholde.

Vi har gjort det med frøkna vår. En super deal. Betaler 100kr i måneden i 60 måneder. Altså tilsammen 6000kr for 3 bilstoler. Det siste sete beholder man. Eneste som er kjipt er at første sete er så stor og tungt, vi orket aldri å ta sete ut av bilen. Og vanskelig for babyen når de er 0-3 måneder å holde hode bakover i sete. Min frøken sovnet ofte i bilen og hodet tippet forover. Så vi skal ikke ha denne dealen igjen. Men er fornøyd altså ;)

Fra if får man BeSafe izi go vet jeg, og det er dn stolen vi uansett har sett på. Vet de er litt tyngre enn bla. Maxicosi, men føler ungen sittet bedre beskyttet i BeSafe setet, tjukkere polstring rundt kropp og hodet.

Vi fikk ikke izi go men izi sleep. Den er større og tyngere enn go. Og jeg synes ikke frøkna mi satt noe særlig godt i det sete. Men som sagt min mening ;)

Nei, ikke noe for oss. Vil velge bilsete selv. Nr to setet de leier ut, er bare til 18 kg. Mine barn skal sitte bakovervendt og i seter opp til 25 kg.

Vi leier nå gjennom if med vesla, men når neste kommer skal vi ikke. Setene er bra, er ikke det, men de besafe setene, er kronglete å feste syntes jeg. Det første som vi kunne bære med oss, var utrolig stort og tungt, og det mellomste syntes jeg det er vanskelig å stramme vesla i. Vi kommer til å se på andre alternativ til seter for baby

Back
Topp