Leie av barnesete?

LillMage

Betatt av forumet
Nå nærmer terminen seg veldig og vi må jo ha barnesete snart.
Har hørt at det er smart å leie det første barnesete,for det er ikke lange tiden de bruker det likevell...

Så hvor er det man kan leie slike da?

Bor i vestfold..

Leie barnesete?
Det hadde ikke jeg gjort...vet aldri hva som har hendt med barnesetet før

her hvor vi bor så vet jeg at man kan leie hos babykos, vet ikke om du har det der du bor. Ellers så har ofte forsikringsselskapene sånn at man får låne nytt sete ettersom ungene vokser

Ville nok heller reist til forhandler og prøvd barneseter i bilen og kjøpt et som jeg var sikker på at passet i min bil. Går man på en leieavtalen, tar IF sin som et eksempel, så er det jo bestemte seter man får og det er ingen garanti for at de passer i bilen deres. Er man IF Pluss kunde, rimligste månedspris, vil man ha betalt over 10 000 kr i leie av barneseter innen barne slutter å bruke barneseter. Eier dere setet selv kan dere selge og få igjen noe av prisen som kan gå til å delfinansiere neste setet med.

Vi har leid gjennom IF - og har vært fornøyd med det. Har nå sete nr 2.

MEN jeg er overbevist om dette ikke har kostet så mye som over 10 000 kr.
Lurer på om det lå mellom 3000 og 4000 totalt, å det siste setet beholder man i tillegg. Man betaler bare en viss tid på det siste setet.
Genial ordning synes nå jeg...

Må man være kunde av IF for å leie sete der...?
Vi har bare tenkt å leie det første sete...Så da blir det jo ikke så dyrt.
Er jo ikke alltid man får solgt et brukt sete heller

Nei, jeg regnet litt feil. Hvis du er pluss medlem koster det 72 kr måneden,det er rimeligst koster 82 for vanlige IF medlemmer og 102 kr for de som ikke har IF, barnet skal ha setet til det er minst 10 år gjerne(om det ikke er veldig langt og tungt da). Da blir det 10 * 12 = 120, 120 * 72 = 8640(eller 9840/12240 kr)

Uansett blir det billigere å kjøpe:

Her er et lite regnestykke jeg har gjort meg

Til nyfødt 0-13 kg: Maxi Cosi Cabriofix med Easyfix base: 2700

Etter barnet har vokst ut av nyfødt setet 0 -25 kg bakovervendt: Britax Hi-Way: 2695

Etter at barnet har nådd 25 kg eller blitt for høy for det bakovervendte setet blir det beltestol 15 - 36 kg: Cybex Solution X-Fix: 2299

Totalt:7694 kroner. Dette er fullpris, kjedene kjører ofte tilbud så følger man med får man gjerne setene noe rimligere i tillegg selger man dem etter bruk og får igjen penger.

Back
Topp