Leiden mutasjon... hjelp!

ønsker&håper

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Heisann!

Har i dag fått vite at jeg har Leiden Mutasjon.

Legen min sa at nyere forskning viser til at blodfortynnende sprøyter ikke hjelper på fosteret og minsker ikke sjansen for spontanabort..

Noen som går på blodfortynnende pga dette? Eller hørt det samme som over?

Jeg føler meg ikke helt trygg og det er så kjedelig om det går galt også følger jeg at jeg ikke gjorde det jeg kunne liksom.

Går på blodfortynnende pga habituell abort og Leiden, men på sykehuset her sa de også at det hadde ikke egentlig noe å si, og det var heller ikke rutine å gi blodfortynnende hvis man hadde det, for risikoen er fremdeles veldig liten :)

Tror og selv at det ikke er derfor jeg har mistet så mange ganger, og den siste gangen vet vi var pga hjertefeil, og hadde ikke noe med blod/morkake å gjøre :)

Jeg går på blodfortynnende. Har ikke Leiden, men noe lignende, protein S-mangel.
Jeg fikk bare beskjed om å ta sprøytene, egentlig veldig liten informasjon sånn ellers.

Begge søstrene mine har Leiden, og de har begge fått vite av hver sin lege at hvis de blir gravid bør de ta blodfortynnende de også.

Hei- jeg har homozygot leiden- mutasjon, altså dobbeltversjonen av genet. Er nå straks gravid i uke 30, og har gått på fragmin fra start av prøving. En går på blodfortynnende for å unngå blodpropp, helst i ben og lunger, men også i morkake. Jeg har nedsatt morkakefunksjon, noe som gjør fosteret lite av vekst. Det er usikkert om dette har med blodet mitt å gjøre eller om dette har med ivf å gjøre. Får en FANTASTISK oppfølging av leger på KK og av jordmor på legekontoret mitt- så er veldig avslappet

Jeg har heterozygot leiden mutasjon, kun arvet fra min farside. Er gravid med nr.4 og har aldri tatt blodfortynnende i forbindelse med graviditeter. Har fått beskjed om at jeg kun skal ta sprøyter dersom jeg blir sengeliggende i mer enn en uke :-)

Jeg har også homozygot leiden mutajon og har tatt klexane sprøyter fra uke 6+0

Går på klexane og har gjort det siden positiv test, skal gjøre det til og med 6 uker etter fødsel, etter anbefaling fra en høyt utdannet gynekolog. Har Leiden og en MA og en SA bak meg.

Jeg har også hetrozygot leiden mutasjon, og gikk ikke på medisiner første svangerskap. Nå er jeg igjen gravid uke 27, og går heller ikke på blodfortynnende nå. Alt står bra til med oss :) jeg fikk beskjed om at så lenge jeg ikke har hatt blodpropp så var det ikke nødvendig å gå på medisiner!

Back
Topp